Tieto trendy súvisia so SEO a vyhľadávaním na internete. Pomôžu vám zlepšiť alebo naspäť získať stratené pozície v Googli.
Live video ako obľúbený formát
Video je téma skôr pre sociálne siete, ale súvisí so SEO. Veď aj na YouTube máte výsledky vyhľadávania a ich zoradenie má svoje pravidlá. Tiež zadávate názov videa, ktorý zároveň slúži ako meta titulok. A keď sa vrátime do Googlu, nájdeme špeciálnu sekciu pre videá.
Špecifickejší formát je live video. Zaujíma hlavne ľudí, ktorí nechcú nič zmeškať. Aj keď live video neskôr uverejníte nastálo, majú pocit, že informácie sú skutočne aktuálne len počas vysielania.
Live stream láka aj preto, že je niekedy nevyspytateľný. Prináša nečakané situácie a je prirodzenejší ako zostrihané video.
Dôraz na rýchlosť načítania
Trpezlivosť pri načítaní nie je silnou stránkou používateľov internetu. Uvedomuje si to aj Google.
Keď na váš web príde nový návštevník, máte obmedzený čas ho osloviť. Ak ho neočaríte, odíde ku konkurencii. Takže by bola obrovská škoda stratiť tento čas kvôli pomalej stránke.
Odkedy Google spustil Core Web Vitals, rýchlosť načítania je pri hodnotení stránky opäť o čosi dôležitejšia. Google overuje, ako rýchlo sa načítajú jednotlivé prvky či aká je odozva webu po kliknutí na nejaký button. Rýchlosť zlepšíte napríklad tým, že skomprimujete obrázky, odstránite nepotrebné riadky v zdrojovom kóde a obmedzíte presmerovania.
Ide hlavne o to, ako rýchlo sa vaši návštevníci dostanú k informáciám, ktoré hľadajú. Tento faktor vplýva na pozíciu webu v Googli.
Aktualizácia staršieho obsahu
Publikujete obsah už niekoľko rokov? Na blogu sa vám zrejme nahromadili články, ktoré zahŕňajú neaktuálne informácie.
Každé odvetvie sa vyvíja. Pribúdajú nové poznatky. Výborný spôsob ako oživiť starší obsah je doplniť ho o čerstvé fakty.
Výhodou je, že aktualizácia vás stojí menej námahy ako tvorba nového obsahu. Upravte hlavne články staršie ako dva roky, ktoré boli obľúbené, a prilákate nových návštevníkov. Je to stávka na istotu.
Google si všimne, že ste obsah doplnili a bude ho považovať za aktuálny.
Záver
Je najvyšší čas pripraviť sa na rok 2022. Ak práve plánujete stratégiu, nezabudnite do nej zahrnúť tri trendy. Z pohľadu SEO potrebujete zrýchliť web, aktualizovať starší obsah a vyskúšať live video ako obsahový formát s veľkým potenciálom. A ak ste už stratégiu pripravili, skontrolujte, či ste do nej zahrnuli aj tieto trendy.
Nenechajte si ujsť ďalšie články
Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.
Raz mesačne.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články