Dizajn alebo text: Čo je na stránke dôležitejšie?

SEO copywriting | Martin Sobek | 15. 3. 2022

čo je dôležitejšie: dizajn alebo texty na webe

Tento večný spor medzi copywritermi a webdizajnérmi len tak nevymizne. Je na stránke dôležitejší dizajn? Alebo by ste sa skôr mali zamerať na pútavé texty?

Odpoveď je niekde na pomedzí. Potrebujete profesionálny dizajn, ale aj presvedčivé slová.

 

Ale pozor. Text má predsa len o niečo navrch. Nikto od vás nenakúpi len kvôli atraktívnemu dizajnu. Obsahom viete osloviť publikum, správne sa mu prihovoriť a presvedčiť ho. Na dizajne záleží, ale text rozhoduje.

Vplyv na konverzný pomer

Renomovaní experti z Unbounce.com porovnali vplyv dizajnu a textu na úspešnosť vstupnej stránky z pohľadu konverzií. Test uskutočnili pomocou strojového učenia na vzorke 36 928 stránok.

 

Výsledky ukázali, že text má v porovnaní s dizajnom dvojnásobnú relatívnu dôležitosť. A to prakticky vo všetkých odvetviach: od maloobchodu po financie.

 

Texty potrebujete na to, aby ste previedli používateľa od návštevy stránky po konverziu. V tomto procese hrajú kľúčovú úlohu. Správnym obsahom zaistíte, že návštevník nezíde z cesty a na jej konci sa stane vaším zákazníkom.

Viac potenciálnych zákazníkov

Z pohľadu SEO je úloha textu nenahraditeľná. Obsah sa postará o viditeľnosť vášho webu v organických výsledkoch vyhľadávania Googlu.

 

Pútavé a optimalizované texty vám pomôžu zvýšiť počet ľudí, ktorí vedia o vašej stránke a značke. Prispejú k tomu, aby ste získali viac návštevníkov, a teda aj potenciálnych zákazníkov. Toto dizajn sám o sebe nedokáže.

 

Navyše, Google nevie dobre rozoznať, čo je na vašej grafike. Treba mu poradiť alternatívnym popisom obrázka či názvom súboru, prípadne inými pomocnými textami v okolí obrázka.

Dizajn a technická optimalizácia nestačia

Ak je web nastavený technicky správne, neznamená to, že získa vysoké pozície vo vyhľadávači. John Mueller z Googlu potvrdil, že hodnotný obsah stránky je dôležitejší ako tá najlepšia technická optimalizácia.

 

Technické nastavenie zahŕňa napríklad rýchlosť webu alebo responzívny dizajn. Tieto faktory sú nepochybne významné. Avšak Google kladie dôraz na to, aby bol web pre návštevníka užitočný. A to dosiahnete hlavne pomocou textu.

Záver

Presvedčivé texty vylepšia dojem z priemerného dizajnu. Naopak to nefunguje. Bez pútavého a zrozumiteľného obsahu vám bude špičkový dizajn nanič.

 

V žiadnom prípade vás však nenabádam, aby ste podcenili vzhľad webu. Dizajn rozhodne podporí vašu snahu získať na stránke nových zákazníkov. Kombináciou skvelého dizajnu a skvelého obsahu dosiahnete vždy viac, ako len skvelými textami.

Nenechajte si ujsť ďalšie články

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články