Sekcia O nás: Ako ju spracovať, aby ste zaujali návštevníkov

SEO copywriting | Martin Sobek | 14. 11. 2022

ako spracovať sekciu O nás

O svojej značke viete viac ako ktokoľvek iný. Atraktívnym spracovaním sekcie O nás sa rýchlo zoznámite s novými návštevníkmi stránky. Ukážte potenciálnym zákazníkom, že ste pre nich naozaj správna voľba.

Čo si myslíte vy? Je sekcia O nás navštevovaná, alebo ju používatelia zvyknú ignorovať?

 

Záleží na tom, či vašu značku poznajú. Ak áno, nepotrebujú o vás čítať. Ak nie, radi sa dozvedia viac.

 

Podľa štúdie spoločnosti KoMarketing je O nás dôležitá podstránka, pretože zaujíma 52 % návštevníkov. Z prieskumu vyplýva, že ju chce vidieť oveľa viac používateľov ako napríklad referencie (27 %) či blog (8 %).

Nehovorte len o sebe

Podstránka O nás nie je povinná. Aj bez nej dokážete presvedčiť zákazníkov. Ale keď už ju na webe máte, neodfláknite ju. Mala by zaujať návštevníkov, pomôcť pri budovaní značky a získavaní zákazníkov.

 

Čo môžete predstaviť v tejto sekcii?

 
  • históriu
  • motiváciu
  • ciele
  • hodnoty
  • úspechy
 

Vcíťte sa do svojej cieľovej skupiny a rozmýšľajte, čo by si rada prečítala. Aj keď sa sekcia volá O nás/O firme, nehovorte iba o sebe. Sústreďte sa na návštevníkov. Nezaujíma ich, v čom všetkom ste najlepší. Chcú vedieť, ako im dokážete pomôcť.

 

Myslite aj na to, že návštevníci, ktorí o vás veľa nevedia, sú zrejme na začiatku nákupného cyklu a nie sú pripravení ihneď nakupovať.

5 spôsobov ako spracovať sekciu O nás

  • Príbeh
 

Vyrozprávajte pútavý príbeh o tom, ako vaša značka vznikla a prečo vlastne existuje. Vysvetlite, pre koho to všetko robíte a ukážte nadšenie, ktoré vás posúva vpred.

 

Máte viaceré možnosti, ako taký príbeh poňať. Napríklad:

 
  • od histórie po súčasnosť,
  • od neúspechu k úspechu,
  • od sna k výsledkom.
 
  • Časová os
 

Vytvorte časovú os s významnými míľnikmi firmy. Ku každému míľniku môžete pridať fotku a stručný opis, prečo daná udalosť ovplyvnila vývoj značky.

 
  • Spoza opony
 

Vedenie spoločnosti, a prípadne aj zamestnancov, môžete predstaviť zábavnou formou. Prezraďte na seba informácie spoza opony. Návštevníci ocenia vašu otvorenosť.

 
  • Konkurenčné výhody
 

Vysvetlite zákazníkom, prečo si majú vybrať práve vás. Odlíšte sa od konkurencie a vyzdvihnite svoje výhody, riešenia a skúsenosti.

 
  • Napísali o nás
 

Máte za sebou prezentáciu v médiách? Dajte o tom vedieť ľuďom, ktorí sa zaujímajú o vašu značku. Využite, že ste dostali mediálny priestor.

Navigujte používateľov správnym smerom

Sekciu O nás oživte kreatívnym nadpisom. Už v nadpise sa môžete zamerať na benefity, ktoré prinášate zákazníkom.

 

Na tejto podstránke je veľmi dôležitá transparentná komunikácia. Nevymýšľajte si. Píšte o sebe pravdivo a čitatelia vám uveria. Píšte ľudskou rečou bez zbytočne odborných pojmov z vašej oblasti, aby vám návštevníci rozumeli.

 

Komunikačný tón sa musí zhodovať so štýlom, ktorým sa prihovárate na ostatných podstránkach a platformách. Nemôžete sa raz tváriť vážne a inokedy uvoľnene. Raz vykať a inokedy tykať.

 

Aj v tejto sekcii platí, že používatelia by mali po jej navštívení vykonať ďalšiu akciu. Sekcia O nás nemá byť cieľovou stanicou. Ak dočítali text do konca, zaujali ste ich. Preto ich vhodne navigujte.

 

Keďže návštevníci sú zrejme na začiatku nákupného cyklu, nie je ideálne poslať ich rovno nakupovať. Radšej ich odkážte na sociálne siete či newsletter a ostaňte s nimi v kontakte.

Záver

Sekcia O nás nie je len o vás. Je aj o potenciálnych zákazníkoch, ktorí sa chcú o značke dozvedieť niečo nové.

 

Spracujte túto podstránku tak, aby reprezentovala značku, a zároveň vyhovovala vašej cieľovej skupine. Budujte si s návštevníkmi vzťah od prvého kontaktu.

Nenechajte si ujsť ďalšie články

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články