Prečo som nenakúpil, aj keď ma zaujala vaša PPC reklama

PPC reklama | Martin Sobek | 10. 1. 2022

prečo som sa nestal vaším zákazníkom, aj keď ma zaujala vaša PPC reklama

Aj keď vytvoríte pútavý text PPC reklamy, od novej objednávky máte ešte ďaleko. Nestačí zaujať reklamou, zákazníka musíte presvedčiť na stránke. Čo ho ľahko odradí?

Návštevník stránky, ktorý sa zaujíma o vašu ponuku, nemusí nakoniec nakúpiť u vás. Ak máte na trhu konkurenciu, čo asi máte, vaša cieľová skupina má mnoho iných možností.

 

Predstavte si, že som váš potenciálny zákazník. Našiel som vás na Googli, klikol som na reklamu a dostal som sa na váš web. Som pripravený objednať si vaše produkty a služby. Prečo to nespravím?

 

Prečítajte si, čomu sa na stránke vyhnúť, aby sa z návštevníka stal zákazník. Pomôže vám to efektívnejšie minúť rozpočet na PPC reklamu.

1. Informácie z reklamy som na webe nenašiel

V reklame ste mi niečo sľúbili, ale nikde na stránke to nespomínate. Cítim sa trochu podvedený.

Informácie v reklame a na stránke sa musia zhodovať. Inak má návštevník pocit, že ste ho len nalákali na pekné slová.

 

V reklame sľúbte len to, čo naozaj viete dodržať. A zdôraznite to aj na stránke. Dodržte túto postupnosť:

 
  • používateľ zadáva do Googlu hľadaný výraz,
  • na tento výraz nadväzuje vaša PPC reklama,
  • na vašu reklamu nadväzuje vstupná stránka, na ktorú sa používateľ dostane priamo z Googlu.
 

Ak do reklamy vkladáte akciové ponuky, dajte si pozor, aby ste ich nezobrazovali po vypršaní akcie. Reklamné texty musia byť vždy aktuálne.

2. Na stránke komunikujete úplne inak ako v reklame

V reklame ste komunikovali veľmi seriózne, ale na stránke vidím opačný prístup. Akoby som vošiel do úplne iného obchodu.

Na webe sa zamerajte na tie isté firemné a produktové benefity ako v reklame. Pokojne používajte totožné slová, vety a formulácie. To si nikto nevysvetlí ako nedostatok vašej kreativity. Naopak, budete pôsobiť dôveryhodnejšie.

 

Dbajte na zhodu komunikačného tónu v reklame a na stránke. Vaša cieľová skupina je rovnaká pri vyhľadávaní cez Google, aj pri samotnom nakupovaní.

 

Dôležité je zahrnúť vhodné kľúčové slová do textu na stránke. Pomôže vám to aj z hľadiska skóre kvality v Google Ads a nadviažete tým na používateľov hľadaný výraz. Hlavné kľúčové slovo sa špeciálne hodí do nadpisu. Návštevníkovi hneď po príchode na stránku potvrdíte, že sa dostal na správne miesto.

3. Nie som si istý, či mi dokážete pomôcť

Uvádzate veľmi málo informácií o tom, čo získam, keď využijem vašu ponuku.

Na vstupnej stránke máte návštevníka presvedčiť, že ste preňho ideálna voľba. Najprv však vysvetlite, v čom spočíva vaša ponuka.

 

Ako pomôžete vyriešiť jeho problém? Z návštevníka sa musí vytratiť prirodzená neistota, aby vám dôveroval a bol ochotný minúť svoje peniaze. A to urobí, keď si uvedomí hodnotu vašej ponuky.

 

Uveďte aj príklady, ako funguje dané riešenie. Zídu sa referencie od skutočných zákazníkov. Tie majú silu presvedčiť.

4. Neviem sa zorientovať na stránke

Už by som rád nakúpil, ale neviem, kam skôr kliknúť.

Nenechajte svojho budúceho klienta strácať čas. Zamerajte sa na plynulý prechod od návštevy k objednávke.

 

Vstupná stránka má len jeden cieľ: aby sa návštevník stal vaším zákazníkom. Nežiadajte ho, aby sa zároveň prihlásil na odber newslettra, alebo si prečítal najnovší článok na blogu. Jeho pozornosť smerujte k jedinej akcii, a tou je objednávka. Inak bude dezorientovaný.

 

Zdĺhavé hľadanie ďalšieho kroku návštevníka odradí a zo stránky odíde preč. Ku konkurencii. Aby ste sa tomu vyhli, pomôžu vám aj ďalšie tipy, ako zladiť PPC reklamu s dizajnom webu.

5. Pýtate si priveľa kontaktných údajov

Tak sláva! Objavil som kontaktný formulár a som len krôčik od objednávky. Vaším zákazníkom sa však nestanem, pretože si pýtate príliš osobné údaje.

Aj keď sa potenciálny zákazník chystá vyplniť kontaktný formulár, zrejme vašu firmu stále dobre nepozná. Takže vám ešte úplne neverí.

 

Zabudnite sa zbytočné polia vo formulári. Cudziemu človeku by ste takisto nevyzradili osobné informácie.

 

Na začiatok si pýtajte len tie údaje, vďaka ktorým nadviažete rýchly kontakt. A to je meno a e-mailová adresa, prípadne telefónne číslo.

 

Nič viac nepotrebujete.

 

Dlhý formulár spoľahlivo odradí najmä vtedy, keď ho používateľ vypĺňa v mobile.

SUMÁR: Čo robiť, aby sa z návštevníka stal zákazník

  • Informácie z PPC reklamy zdôraznite aj na stránke.
  • Dodržte jednotný štýl komunikácie.
  • Jasne vysvetlite, čo zákazník získa, keď využije vašu ponuku.
  • Pozornosť návštevníka smerujte k objednávke.
  • Pýtajte si len tie kontaktné údaje, ktoré nutne potrebujete.

Užitočný článok? Nenechajte si ujsť ďalšie

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články

Prehliadaním webu súhlasíte s používaním cookies, vďaka ktorým vám ponúkame vyšší používateľský komfort. Viac informácií.