7 výhod, ktoré prináša interné prelinkovanie

SEO copywriting | Martin Sobek | 27. 1. 2020

výhody interného prelinkovania

Interné prelinkovanie patrí k faktorom, ktoré Google vníma pri určovaní poradia vo vyhľadávaní. Pri správnej optimalizácii vám pomôže dosiahnuť lepšie výsledky. Napriek tomu ho zrejme podceňujete a prehliadate.

O čo vlastne ide?

Interné prelinkovanie je spojenie dvoch podstránok v rámci jednej domény. Keď blogujete, poznáte tento spôsob ako odkazovanie na vaše články, prípadne konkrétne služby a produkty.

Text, ktorý slúži ako odkaz na inú stránku, sa nazýva anchor text. Pomáha Googlu pochopiť, o čom je daná podstránka. Ako anchor text preto označte úryvok, ktorý vystihuje obsah interného odkazu. Aby ho Google priradil k vhodným hľadaným výrazom.

Ako robiť interné prelinkovanie efektívne?

Interné odkazy vplývajú na on-page SEO, teda na kvalitu optimalizácie priamo na stránke. Ale nepreháňajte to s nimi. Uškodí vám nielen priveľa kľúčových slov, ale aj priveľa odkazov na malej ploche textu.

 

Dbajte na to, aby článok vyzeral prirodzene. Aby od neho nič neodvracalo pozornosť. Priveľa odkazov na jednom mieste kazí dojem a znižuje čitateľnosť článku. Používateľ nemusí kliknúť ani na jeden, pretože veľký výber ho mätie.

 

Odkazujte len vtedy, keď je to relevantné a vhodné. Nie v každej druhej vete. Nie pri každej možnej príležitosti.

 

Uistite sa, že všetky interné odkazy fungujú a smerujú na správne stránky. Aspoň občas sa venujte obsahovému auditu webu. Môžete použiť aj bezplatné nástroje ako BrokenLinkCheck.com.

 

kontrola funkčných interných odkazov v nástroji BrokenLinkCheck.com

Interné prelinkovanie prináša výhody v rámci SEO aj pre návštevníkov vášho webu. A to je zvyčajne veľmi efektívna kombinácia.

1. Čitatelia sa dozvedia viac

Nemáte v článku priestor, aby ste sa bližšie venovali vedľajšej téme? Stačí pridať odkaz na iný článok, kde ste ju podrobne spracovali.

 

Takto si čitatelia môžu rozšíriť vedomosti, keď ich téma zaujíma. A zapamätajú si vás, pretože ste im pomohli získať nové a užitočné informácie.

2. Účinne navigujete návštevníkov stránky

Môžete odkazovať na ľubovoľné podstránky na svojom webe. Nad internými odkazmi máte plnú kontrolu. Využite to vo svoj prospech.

 

Navigujte používateľov plynule po stránke tak, ako vám to vyhovuje. Napríklad až ku konverznej akcii.

 

Bez ohľadu na to, na ktorú podstránku prídu a z akého kanála, efektívnym interným prelinkovaním ich dostanete tam, kam potrebujete.

3. Predĺžite čas, ktorý strávia na stránke

Google vníma pozitívne tie weby, na ktorých používatelia trávia čas. Považuje ich za užitočné. Čím viac času u vás strávia, tým lepšie.

 

Vďaka interným odkazom sa častejšie stane, že váš web neopustia ihneď po prvej návšteve. A to je cieľ interného prelinkovania. Udržať používateľov dlhšie na stránke.

 

Samozrejme, závisí aj od kvality obsahu, nadpisov a čitateľnosti článkov.

4. Znížite bounce rate

Ďalší faktor, ktorý Googlu naznačuje hodnotu vášho webu, je bounce rate. Miera okamžitých odchodov.

 

Ak používateľ príde na váš web, nezaujmete ho a rovno odíde, neuspeli ste. Postarajte sa o to, aby klikol aspoň na ľubovoľnú ďalšiu stránku. S internými odkazmi máte väčšiu šancu, že sa to podarí.

 

bounce rate a priemerný čas na stránke v Google Analytics

5. Rozšírite dosah obsahu

Článok viete prispôsobiť tak, aby ste odkazovali na najlepší relevantný obsah. Rozšírite tak dosah toho najviac hodnotného, čo ste vytvorili.

 

Pomôže to hlavne starším článkom. Už zrejme nezískavajú toľko návštev ako kedysi, ale to neznamená, že ich necháte zapadnúť prachom. Interným prelinkovaním ich podporíte a zvýšite celkovú návštevnosť blogu.

 

Ale pozor, aj staršie články musia byť stále aktuálne, aby zaujali čitateľov.

6. Ukážete Googlu, ktoré podstránky sú dôležité

Počet interných odkazov na podstránku signalizuje Googlu, či je dôležitá. Čím viac odkazov na ňu smeruje, tým je významnejšia.

7. Odkazy zvyšujú dôveryhodnosť

Odkaz slúži aj ako zdroj informácií. Odkazovať na aktuálne zdroje znamená, že ste pri písaní článku použili relevantné údaje a vaše tvrdenia sa dajú ľahko overiť.

 

Pomáha to pri budovaní dôvery. Potrebujete ju, aby vás ľudia vnímali ako autoritu v odbore. A aby od vás nakupovali.

Záver

Ak pravidelne publikujete nový obsah vo forme článkov, máte veľa príležitostí na interné prelinkovanie. Môžete pridávať odkazy a výrazne rozšíriť dosah obsahu. Aj staršieho.

 

Interné prelinkovanie patrí k on-page SEO faktorom, podľa ktorých Google hodnotí kvalitu stránky. Do článkov pridajte odkazy, ktorými zlepšíte navigáciu návštevníkov na webe a obohatíte ich používateľskú skúsenosť.

 

Túto stratégiu používa málokto. Môže sa stať vašou výhodou v boji o lepšie pozície v Googli.

Dostaňte svoje články do Googlu

Absolvujte 9-dňový e-mailový kurz zdarma.

Získate návod krok za krokom, ako postupovať, aby Google zobrazil vaše články na vysokých pozíciách.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články