15 tipov ako písať v konverzačnom tóne

SEO copywriting | Martin Sobek | 21. 3. 2016 | INFOGRAFIKA

Píšte v konverzačnom tóne a ľudia sa s vašimi textami ľahšie stotožnia.

Píšte v konverzačnom tóne. Prečo? Odpoveď ukrýva už jeho názov. Konverzačný tón je taký, ktorý používame v bežnom rozhovore. Pre ľudí je najviac prirodzený.

Chcete osloviť potenciálnych zákazníkov? Prihovárajte sa im tónom, ktorým sami rozprávajú.

 

Budú vám rozumieť. Ľahšie sa stotožnia s textom. Pochopia, že ste jednými z nich. A tým rastie šanca, že u vás nakúpia.

 

Pri písaní textov sa riadim 15 zásadami správneho copywritingu. Dodržujte ich tiež. Všetky.

 

Ako písať v konverzačnom tóne?

1. Používajte zrozumiteľné slová

Pri koľkých cudzích slovách máte istotu, že ich publikum pochopí správne? Ja takmer pri žiadnych. Niekto má širokú slovnú zásobu, niekto nie.

 

Texty musia byť jasné aj laikovi. Nepočítajte s tým, že laici ovládajú odborné výrazy z vašej oblasti.

 

Používajte v textoch zrozumiteľné slová.

2. Používajte krátke slová

Predstavte si bežný rozhovor s kamarátom. Aké slová používate? Často veľmi krátke.

 

Ľudia radi hospodária so slovami. Ale zabúdajú na to, keď sa prihovárajú zákazníkom. Nemeňte štýl komunikácie len preto, že sedíte za počítačom. Vyjadrujte sa jednoducho.

3. Používajte osobné oslovenia

Chcete osloviť potenciálneho zákazníka? Zapojte ho do textu.

 

Nie je ideálne používať veľa zámen. Ale niektoré sú užitočné.

 

Vy, váš, vám. Ty, tvoj, tebe.

 

Touto šesticou sa čitateľom ľahšie dostanete pod kožu. A oni sa na oplátku ľahšie stotožnia s vašou službou či produktom.

4. Píšte krátke vety

Bodka na konci vety je v texte veľmi dôležitá. Dáva čitateľovi signál, že si môže oddýchnuť. Zloženými súvetiami ohúrite oponenta diplomovky. Nie bežných ľudí, ktorí sa v nich stratia.

 

Preto skracujte vety. Používajte aj úplne kratučké. Jednoslovné.

5. Skracujte odseky

Ktorý kláves je skvelým pomocníkom pri písaní textov? Enter.

 

Text musí byť prehľadný, aby bol čitateľný. Ste odborník a máte najlepšie informácie? Super. Len ich neskryte do masy neusporiadaných riadkov.

 

Ideálna dĺžka odseku je najviac 3-4 riadky. Potom stlačte Enter.

 

Pri písaní textov skracujte odseky.

6. Používajte otázky

Sú otázky dôležitou súčasťou textu? Nepochybne. Vďaka otázkam majú čitatelia pocit, že sa s nimi rozprávate. A dialóg je väčšinou prijateľnejší ako nudný monológ.

7. Píšte v činnom rode

Prečo činný rod? Aby text nevyznel ako komunikácia na úrade. Úradný jazyk = trpný rod.

 

Chodíte radi na úrady? Asi nie. Dajte čitateľovi pocítiť, že vaše texty sú prirodzenejšie a vľúdnejšie.

8. Rozprávajte príbehy

Ľudia milujú príbehy. Milujú, keď si môžu prečítať o zážitkoch a skúsenostiach. Milujú, keď ich môžu prerozprávať ďalej.

 

Využite to. Priblížte čitateľom svoju prácu. Minulosť. Súčasnosť.

 

Základom príbehu je fantázia. A tej sa medze nekladú. Pracujte s ňou aj pri opise služieb a produktov.

9. Používajte príklady, prirovnania a metafory

S príbehmi súvisia konkrétne príklady. Ľudia zbožňujú, keď pracuje ich predstavivosť. Konkrétne príklady a prirovnania fungujú vynikajúco.

 

Môžete si pomôcť aj metaforami. Ale len takými, ktoré používame bežne. Aby ich čitateľ pochopil.

10. Používajte obrázky a infografiky

Holý text bez obrázkov pôsobí nudne. Ale nezabúdajte, že obrázok je len doplnok. Nerobte zo svojich textov leporelo.

 

Ideálny pomer je 1 obrázok na 100 slov. Texty môžete obohatiť aj o graf alebo pútavú infografiku. Dajte si na nej záležať a ľudia ju budú radi zdieľať.

 

Skvelé infografiky vytvoríte s jednoduchým online nástrojom Canva.

11. Používajte podnadpisy a formátovanie

Podnadpisy súvisia s delením textu na odseky. A aby bol text ešte prehľadnejší, zvýraznite v ňom hlavné myšlienky.

 

Pracujte s hrubým písmom a podčiarknutím. S kurzívou menej. Niektorí ľudia ju ťažko prečítajú kvôli sklonu písma.

 

V texte zvýraznite hlavné myšlienky.

12. Vyvolajte emóciu

Vlastnosti produktu sú dôležité. Ale nepredávajú. Ľudia sa radšej rozhodujú podľa emócií.

 

Pozrime sa na trh s mobilnými telefónmi. Veľa z nich sa výrazne nelíši ani funkciami, ani cenou. Tak ktoré značky sú najpredávanejšie? Tie, ktoré pri svojej propagácii pôsobia na ľudské emócie. Buďte v textoch osobní.

13. Riešte problém, potrebu

Prečo si kupujeme produkty a služby? Aby sme uspokojili svoje potreby. Myslite na to pri tvorbe textov. Nepredávajte produkt, ale riešenie zákazníkovho problému.

14. Píšte pre svoju cieľovú skupinu

Konverzačný tón je pomerne univerzálny. Ale dbajte na to, aby ste sa prihovárali hlavne svojej cieľovej skupine. Každá má iné typické vlastnosti. Pri písaní textov na to berte ohľad.

15. Nezabudnite vyzvať na akciu

Určili ste svojmu textu cieľ? Ak nie, ani ho nepublikujte. Ak áno, informujte o tom čitateľa. Vyzvite ho na akciu. Presne mu povedzte, čo od neho očakávate po dočítaní článku.

 

Dodržiavajte zásady správneho copywritingu a prihovárajte sa v konverzačnom tóne.

Najnovšia aktualizácia článku: 27. august 2018

Prvá pomoc od copywritera

Dajte nám 15 minút svojho času a pomôžeme vám.

Získajte 15-minútovú konzultáciu zdarma.

K ničomu vás nezaväzuje.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Klucove-slova.sk sú pre mňa skutočným spojencom v podnikaní. Spolupracujem s nimi už viac ako 3 roky. Som nesmierne spokojný s ich prácou, skúsenosťami a pohotovými reakciami. Odporúčam každému, kto má záujem o detailné nastavenie a profesionálnu správu PPC kampaní. Venuje sa mi ochotný odborník, ktorého rady som využil aj pri iných firemných aktivitách.

Superstahovanie.sk, PPC reklama

Najnovšie články

Prehliadaním webu súhlasíte s používaním cookies, vďaka ktorým vám ponúkame vyšší používateľský komfort. Viac informácií.