Novinka v Google Ads: Sledujte výkonnosť vstupných stránok

PPC reklama | Martin Sobek | 18. 9. 2017

výkonnosť vstupných stránok v Google AdWords

V Google AdWords ste doteraz mohli sledovať výkonnosť kampaní, reklamných skupín, reklám, kľúčových slov či rozšírení. Nové rozhranie už ponúka aj prehľad vstupných stránok.

Prečo sú vstupné stránky v AdWords dôležité? Používatelia sa na ne dostanú ihneď po kliknutí na vašu reklamu. Tým sa v nákupnom procese posúvajú o významný krok ďalej. Z vyhľadávania prídu na konkrétny web. A na ňom sa rozhodne, či sa stanú vašimi zákazníkmi.

 

Metriky ako kliknutia, zobrazenia, CTR či priemerná pozícia odrážajú kvalitu reklamy a správanie používateľov ešte vo výsledkoch vyhľadávania. Ale ku konverzii zvyčajne dochádza až na cieľovej stránke. Teda po kliknutí na reklamu.

 

Optimalizácii kľúčových slov a reklám sa venuje veľa pozornosti, pričom vstupné stránky sú v úzadí. Nezaslúžene.

Čo nové sa z prehľadu dozviete?

Výkonnosť vstupných stránok nájdete v novom prostredí Google AdWords v stĺpci medzi ostatnými kartami. Údaje sú dostupné od 1. augusta 2017. K starším dátam sa nedostanete.

 

prehľad vstupných stránok v AdWords

V prehľade vidíte URL adresu cieľovej stránky, príslušnú kampaň, reklamnú skupinu a mieru kliknutí na responzívne stránky. V sekcii Stĺpce – Upraviť stĺpce si vyberiete metriky, ktoré vás zaujímajú. Údaje v prehľade spájajú webovú aj mobilnú webovú adresu.

 

Tabuľka vám povie viac o výkonnosti vstupných stránok. Ale aj o tom, či sú vhodné pre mobilné zariadenia. Nemusíte to testovať cez externé nástroje.

 

Google posudzuje responzivitu cieľových stránok podľa svojho Testu pre mobilné zariadenia. Ak zistíte, že niektorá landing page nevyhovuje zobrazeniu v mobile, podrobte ju tomuto testu. Dozviete sa viac o konkrétnych problémoch na vašom webe.

 

Prečo optimalizovať vstupné stránky pre mobily? Používateľom tým uľahčíte orientáciu a celkovú skúsenosť s webom, keď si ho prezerajú v mobile.

 

Našli ste v prehľade landing page, na ktorú chodí veľa ľudí, ale neprináša žiadne konverzie? Ak nie je responzívna, zmeňte to. Inak zbytočne prichádzate o zákazníkov.

 

Optimalizovať PPC kampaň je správne. Nezabúdajte pri tom na vstupné stránky.

Málo konverzií zo vstupnej stránky?

Dajte nám 15 minút a poradíme vám.

Získajte 15-minútovú konzultáciu zdarma.

K ničomu vás nezaväzuje.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články