Tento rýchly audit PPC kampaní zvládnete aj za 15 minút

PPC reklama | Martin Sobek | 3. 9. 2018

rýchly audit PPC kampaní

Potrebujete si overiť funkčnosť kampaní v Google Ads? Zamerajte sa len na zopár nastavení a ušetrite čas. Rýchly audit vám neposkytne celkový pohľad na výsledky účtu, ale stačí na kontrolu aktuálnej výkonnosti.

Čo sa deje, keď pridávate kampane, reklamné skupiny či kľúčové slová a váš účet Google Ads sa rozrastá? Okrem iného sa zvyšuje pravdepodobnosť, že zbytočne a neefektívne míňate rozpočet. A prehliadate príležitosti na rast výkonnosti.

 

Skryté možnosti odhalíte a rozpočet ušetríte vďaka komplexnému auditu účtu. Ale ten sa oplatí robiť, až keď získate dostatok dát. A zaberie vám veľa času. Závisí od rozsahu účtu.

 

Častejšie môžete skúsiť menej podrobný audit, ktorým tiež odhalíte nedostatky v nastavení kampaní. Tiež sa zameriate na ich výkonnosť. A zvládnete ho za 15 minút.

 

Aj pre tento audit však platí: riaďte sa dátami, nie pocitmi. Nerobte zmeny skôr ako po 30 dňoch od spustenia kampaní. Vďaka dátam spravíte presnejšie rozhodnutia.

História zmien

Všimli ste si prudkú zmenu vo výkonnosti kampaní a netušíte, čo ju spôsobilo? Najprv sa pozrite na časový graf. Ak to bol napríklad výrazný pokles v počte kliknutí, zobrazte si kliknutia za posledných 30 dní. Určte deň, kedy došlo k zmene.

 

Potom prejdite na kartu História zmien. Vyberte vhodný rozsah dátumov a sledujte, čo mohlo spôsobiť prevrat vo výkonnosti.

 

Google Ads takto archivuje všetky úpravy v prehľadnom zozname. Spätne si overíte, čo a kedy ste nastavili. Ak zmeny nie sú staršie ako 30 dní, jedným kliknutím ich môžete zrušiť.

 

história zmien v Google Ads

Podiel zobrazení

Podiel zobrazení vyjadruje počet reálnych zobrazení reklamy z celkového počtu, kedy sa mohla objaviť v aukcii. Zobrazíte si ho na úrovni kampane, reklamnej skupiny a kľúčového slova. Vaším cieľom by malo byť 100 %.

 

Čo je príčinou stratených zobrazení?

 
  • obmedzený denný rozpočet
  • nízke hodnotenie reklamy
  • nesprávna zhoda kľúčových slov
 

Najhodnotnejšie kľúčové slová v účte by nemali mať žiadne stratené zobrazenia.

 

podiel zobrazení v Google Ads

Kľúčové slová bez výsledkov

Či kľúčové slovo prináša výsledky, alebo nie, zistíte podľa svojich cieľov. Môžu vás zaujímať počty zobrazení a kliknutí. Ale najčastejšie sú to konverzie.

 

Veľmi všeobecné pravidlo hovorí, že kľúčové slovo má priniesť aspoň 2 konverzie za 30 dní. Inak ho treba optimalizovať alebo pozastaviť. Nefungujúce kľúčové slová v účte nepotrebujete. Len míňajú váš rozpočet.

Skóre kvality

Skóre kvality vplýva na to, či sa vaša reklama vôbec dostane do aukcie. Aj na to, ktorú pozíciu obsadí a koľko zaplatíte za kliknutie.

 

Čo všetko Google hodnotí?

 
  • očakávanú mieru prekliknutia
  • relevanciu reklám
  • skúsenosť so vstupnou stránkou
 

S nízkym skóre kvality platíte viac. A reklama sa zobrazí menej často kvôli strateným zobrazeniam. Preto nájdite kľúčové slová s nízkym skóre kvality a pozrite sa na ich výkonnosť. Zvážte, či ich v kampani potrebujete. Ak áno, optimalizujte ich.

 

skóre kvality v Google Ads

Vylučujúce kľúčové slová

Pravidelne sledujte prehľad hľadaných výrazov. Bude to pre vás jednoduchšie. Prezerať naraz niekoľko strán hľadaných výrazov po dlhšom čase je totiž otravné a chaotické.

 

Zo zoznamu hľadaných výrazov vyberte tie, ktoré nesúvisia s vašou reklamou. Pridajte ich ako vylučujúce kľúčové slová. Zabránite tak zobrazeniu reklamy na nerelevantné dopyty.

Sieť

Na záver rýchleho auditu sa pozrite na zaujímavé segmenty. Začnite sieťou.

 

V nastavení kampane vo vyhľadávacej sieti si zvolíte, či zahrnúť aj partnerské weby Googlu. Ak ich ponecháte, nezabudnite porovnať výkonnosť.

 

Ako sa darí reklamám vo vyhľadávaní Googlu a na partnerských stránkach? Možno vám iné siete len čerpajú rozpočet a neprinášajú zákazníkov. Zaujímavé je porovnanie konverzného pomeruceny za konverziu.

 

V hornej časti stránky alebo inde

Google môže zobraziť vašu reklamu na prvých štyroch miestach, ale aj pod organickými výsledkami. Reklamy v spodnej časti stránky majú zvyčajne výrazne horšie výsledky. Tieto nízke pozície môžu byť dôvodom, prečo Google nezobrazuje vaše rozšírenia reklamy.

 

zobrazenie reklamy v hornej časti alebo inde

Čas: hodina dňa a deň týždňa

Máte problémy s obmedzeným rozpočtom? Odhaľte, ktoré dni a časti dňa míňajú rozpočet neefektívne. Podľa toho upravte časový rozvrh reklám a zvýšte alebo znížte cenové ponuky. Môžete aj úplne vypnúť zobrazovanie reklám v istých pasážach dňa.

 

Rozhodujte sa podľa dostatočného množstva dát. Berte do úvahy prípadnú sezónnosť, víkendy, sviatky či školské prázdniny.

 

segmentácia podľa dňa v týždni

Zariadenia

Overte si výkonnosť kampaní v počítačoch, mobiloch a tabletoch. Sledovať zariadenia je veľmi dôležité, pretože podiel vyhľadávaní v mobile stále rastie. V niektorých oblastiach výrazne prekonáva desktop.

 

Zistili ste, že máte slabé výsledky v mobile? Zamerajte sa použiteľnosť vstupnej stránky a prehľadný nákupný proces.

 

Môžete aj úplne vypnúť zobrazovanie reklamy v istom zariadení. Stačí prejsť na kartu Zariadenia a upraviť cenovú ponuku na -100 %.

 

segmentácia podľa zariadenia

Záver

15 minút si nájdete kedykoľvek. Môžete tak nájsť zaujímavé možnosti na rozvoj kampaní. Ale nevyhýbajte sa ani komplexnému auditu. Odporúčam ho aspoň raz na 3 mesiace.

 

Rýchly audit účtu vám odhalí prípadné problémy. Neodkladajte ich riešenie a naštartujte kampane k lepším výsledkom.

Najnovšia aktualizácia článku: 4. august 2020

Užitočný článok? Ostaňme v kontakte

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články