Vyhľadávacie dopyty v Google Ads: ako ich efektívne využijete?

PPC reklama | Martin Sobek | 19. 12. 2015

Vyhľadávacie dopyty v Google AdWords vám pomôžu pri optimalizácii PPC kampane.

Spustili ste PPC kampaň v Google AdWords? Práca s kľúčovými slovami tým nekončí. Prvotné nastavenie nikdy nie je dokonalé. Výkonnosť kľúčových slov pravidelne sledujte. A vyhodnocujte.

Neviete, či ste do kampane zahrnuli všetky relevantné kľúčové slová? Alebo vás zaujíma, ktoré výrazy používatelia zadali a Google im zobrazil vašu reklamu?

 

Odpovie vám prehľad vyhľadávacích dopytov.

Kde v AdWords nájdete vyhľadávacie dopyty?

Vyhľadávacie dopyty sú dostupné osobitne pre každú reklamnú skupinu. Vyberte si kampaň a potom aj reklamnú skupinu, pre ktorú chcete prehľad zobraziť. Nezabudnite zvoliť požadovaný rozsah dátumov.

 

Potom kliknite na kartu Kľúčové slová. Hneď pod ňou uvidíte ďalšie tri karty. Jednou z nich je aj karta Vyhľadávacie dopyty.

 

Vyhľadávacie dopyty nájdete pod kartou Kľúčové slová.

Čo sa o vyhľadávacích dopytoch dozviete priamo v AdWords?

Nad prehľadom vyhľadávacích dopytov si prečítate tento text:

 

„Zistite, ako zákazníci nachádzajú vašu reklamu. Vďaka prehľadu vyhľadávacích dopytov môžete vidieť skutočné vyhľadávania, ktoré ľudia zadali vo Vyhľadávaní Google a na ďalších webových stránkach vo Vyhľadávacej sieti a ktoré viedli k zobrazeniu vašej reklamy a kliknutiu na túto reklamu. V závislosti od typov zhody kľúčových slov tento zoznam môže obsahovať aj iné výrazy než výrazy s presnou zhodou s vašimi kľúčovými slovami.“

 

Ľudskou rečou?

 

Vyhľadávacie dopyty vám prezradia, ktoré výrazy ľudia zadali do vyhľadávača, aby im Google zobrazil vašu reklamu. Tento prehľad je veľmi užitočný. Z niekoľkých dôvodov. Efektívne ho využijete pri optimalizácii kampane.

Získajte nápady na nové kľúčové slová

V čom spočíva čaro vyhľadávacích dopytov? Ponúknu vám nápady na nové kľúčové slová. Aj na také, na ktoré by ste sami nikdy neprišli.

 

Ľudia dnes vyhľadávajú viacslovné, longtailové kľúčové slová. Čím presnejší výraz, tým väčšia šanca získať relevantné kliknutie. A zákazníka. Zamerajte sa práve na tých používateľov, ktorí presne vedia, čo hľadajú.

 

Vyhľadávacie dopyty v AdWords si zoradíte podľa viacerých metrík. Hľadáte námety na nové kľúčové slová? Zoraďte si ich podľa počtu zobrazení.

Vylúčte nerelevantné kľúčové slová

Prehľad vyhľadávacích dopytov vás môže nepríjemne prekvapiť. Možno zistíte, že Google často zobrazuje vašu reklamu pri nerelevantných výrazoch. A s tými nechcete mať nič spoločné. Ešte horšie je, keď ľudia vtedy na reklamu aj klikajú.

 

Z takýchto kliknutí takmer naisto nezískate zákazníka. Iba vám uberajú z rozpočtu. Nerelevantné výrazy poctivo odstráňte. Označte ich ako vylučujúce kľúčové slová.

 

Zoznam vylučujúcich kľúčových slov môžete zadať zvlášť pre každú reklamnú skupinu. Ale aj na úrovni celej kampane. Nájdete ich pod kartou Kľúčové slová.

 

Vylučujúce kľúčové slová pridáte na úrovni kampane aj reklamnej skupiny.

 

Počet nerelevantných dopytov závisí aj od typu zhody vašich kľúčových slov. Používajte hlavne frázovú a presnú zhodu. Je pri nich menšia (až nulová) pravdepodobnosť, že prinesú nesúvisiace dopyty.

 

Ale voľnú zhodu nemusíte zavrhnúť. Hlavne pri čerstvej kampani vám môže pomôcť. Okrem nerelevantných dopytov prináša aj spomínané longtailové kľúčové slová, ktoré s vašou kampaňou súvisia.

 

Ak na kľúčových slovách vo voľnej zhode nechcete prerobiť, znížte pri nich cenovú ponuku. Bežným riešením je aj vytvorenie samostatnej reklamnej skupiny pre kľúčové slová vo voľnej zhode.

 

Už kontrolujete vyhľadávacie dopyty a pridávate vylučujúce kľúčové slová? Počkajte na dostatočný objem dát. Jednoznačne nesúvisiace výrazy môžete vylúčiť ihneď. Ale určite sa stretnete aj s takými, pri ktorých zaváhate.

 

Výkonnosť týchto kľúčových slov sledujte dlhšie. Ako nakoniec spoznáte, že sú neefektívne?

 

Spresnite si cieľovú skupinu

Pozrime sa na konkrétny príklad.

 

Prenajímate dodávky v Bratislavskom kraji? Kampaň správne zacieľte na tento región.

 

Ale ak nenastavíte presnú zhodu pre všetky kľúčové slová, Google zobrazí vašu reklamu aj pri výraze prenájom dodávky Žilina. A to nechcete. Z tohto dopytu zrejme nezískate zákazníka. Slovo Žilina označte ako vylučujúce kľúčové slovo.

 

Čo je teda najväčšia výhoda vylučujúcich kľúčových slov? Vašu reklamu neuvidia používatelia, ktorí hľadajú niečo iné. Ani ľudia, ktorí síce hľadajú vaše produkty a služby, ale nechcú si ich objednať.

 

Nastavili ste správne zhodu kľúčových slov, vylučujúce kľúčové slová, ale aj ďalšie parametre kampane? Výborne. Google zobrazí vašu reklamu len tým, ktorým je určená.

 

A to je azda cieľ každej PPC kampane v Google Ads. Osloviť používateľov, ktorí sa chcú stať vašimi zákazníkmi.

Najnovšia aktualizácia článku: 18. december 2018

Užitočný článok? Ostaňme v kontakte

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články