Máte dlhý chvost? 4 výhody longtailových kľúčových slov

SEO copywriting | Martin Sobek | 30. 1. 2016 | INFOGRAFIKA

Prečítajte si, ako môžete využiť longtailové kľúčové slová.

Každý firemný web chce byť vysoko vo výsledkoch vyhľadávania. Ideálne na prvej strane. Ideálne na prvých pozíciách. V praxi je to však často nemožné. Prečo?

Vynechajme teraz fakt, že SEO je dlhodobý proces. A závisí od množstva faktorov.

 

Neraz je problém v kľúčových slovách.

 

Ako príklad poslúži e-shop s oblečením, ktorý potrebuje texty na novú verziu webu. Chce optimalizovať jednu z kategórií e-shopu na kľúčové slovo pánske tričká. Veď má 1 000 vyhľadávaní mesačne!

 

Prečo nerozmýšľať efektívnejšie? Prečo si toto základné (shorttailové) kľúčové slovo nespresniť?

 

Google pravidelne aktualizuje svoj vyhľadávač. Je čoraz inteligentnejší. Ponúka kvalitnejšie odpovede. To si všimli aj jeho používatelia.

 

A aký je trend? Ľudia píšu do vyhľadávača viacslovné výrazy. Celé vety. Celé otázky. Využívajú to, že Google im dokáže presne a správne odpovedať.

 

Tieto viacslovné výrazy sa volajú longtailové kľúčové slová (long tail = dlhý chvost). Využijete ich pri copywritingu, tvorbe obsahovej stratégie či v PPC kampaniach.

 

Zhrňme si ich výhody.

 

Longtailové kľúčové slová majú niekoľko výhod.

1. Nízka konkurencia

Kto sa nachádza na popredných pozíciách po zadaní rôznych shorttailových kľúčových slov? Trhoví lídri v danej oblasti. Firmy, ktoré majú svoju povesť. A už niekoľko rokov podnikajú aj na internete.

 

Naozaj si trúfate poraziť takú konkurenciu? Možno sa vám to podarí. Ale potrvá to poriadne dlho. Budete musieť investovať obrovské množstvo času a energie. A hlavne peňazí.

 

Použite longtailové kľúčové slová a máte väčšiu šancu. Je veľa e-shopov, ktoré ponúkajú pánske tričká. Vhodný text optimalizujte napríklad na výraz lacné pánske tričká s dlhým rukávom. Privediete na svoj web relevantnejších návštevníkov.

2. Vyššia miera konverzie

S nižšou konkurenciou súvisí zvýšená miera konverzie. Longtailové kľúčové slová ponúkajú viac možností, ako získať zákazníka. Prečo?

 

Lebo ľudia nakúpia skôr, keď presne vedia, čo hľadajú. A títo ľudia zadávajú do Googlu longtailové kľúčové slová.

 

Keď niekto hľadá lacné pánske tričká s dlhým rukávom, nie je na začiatku nákupného procesu. Presnejšie dopyty vedú ku konverzii častejšie.

 

Longtailové kľúčové slová zvyšujú mieru konverziu.

3. Rastúci počet vyhľadávaní

Priaznivci shorttailových kľúčových slov mohli ešte nedávno namietať. Používať rozšírené a spresnené výrazy v textoch sa vraj neoplatí. Nízky počet vyhľadávaní považovali za najväčšiu slabinu longtailových výrazov.

 

Veď je zbytočné optimalizovať web na slová, ktoré hľadá minimum ľudí. Logické uvažovanie. Ale staromódne.

 

Spomínal som, že ľudia hľadajú na Googli odpovede na celé otázky. A neboja sa používať viac slov. Možno ste si to všimli aj na sebe.

 

Vďaka tomuto trendu už neplatí, že longtailové kľúčové slová skoro nikto nehľadá.

 

Úlohou longtailu ani nie je priniesť maximálny počet návštev na web. Má priniesť čo najviac relevantných návštev.

4. Nižšia cena za kliknutie

Zaplatili ste si PPC reklamu? Google AdWords určuje cenu za kliknutie každému kľúčovému slovu. A ktoré kľúčové slová sú lacnejšie? Tie menej konkurenčné.

 

Používanie longtailových výrazov v PPC kampaniach vyhovuje hlavne menším firmám. Nemôžu si dovoliť míňať tisíce eur mesačne v AdWords. Preto je logické, že sa nepustia do boja s trhovými gigantmi. A vyberú sa cestou menej nákladných kľúčových slov.

 

AdWords ponúka prehľad vyhľadávacích dopytov. Je to pomerne presný zoznam kľúčových slov, ktoré ľudia zadali a Google im zobrazil vašu reklamu. Longtailové výrazy z vyhľadávacích dopytov môžete pridať do zoznamu vašich kľúčových slov.

 

Máte v AdWords správne nastavené sledovanie konverzií? Overte si, aké kľúčové slová vám prinášajú viac zákazníkov. Či kratšie, alebo dlhšie.

Čo vyplýva z týchto výhod?

Nechajte svojim textom narásť dlhýýý chvost.

 

Využite výhody longtailových kľúčových slov.

Najnovšia aktualizácia článku: 4. október 2017

Užitočný článok? Ostaňme v kontakte

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články