Iný pohľad na kľúčové slová: optimalizujte obsah na témy

SEO copywriting | Martin Sobek | 17. 4. 2017

Optimalizujte obsah na témy kľúčových slov

Sú kľúčové slová stále dôležité? Áno, sú. Len sa trochu prehodnotil ich význam v rámci SEO. A výsledkom je cielenie obsahu na témy.

Čo to znamená? Tradičné SEO postupy už nemajú takú silu. Optimalizácia obsahu na jedno kľúčové slovo nemusí priniesť vysoké pozície vo vyhľadávaní. V súčasnosti dáva väčší zmysel zoskupenie kľúčových slov podľa tém.

Iný pohľad na SEO

Cielenie obsahu na témy nevzniklo len tak z ničoho. Má svoj dôvod. Ako inak, je ním Google a jeho výsledky vyhľadávania.

 

Google

Kľúčové slová sú len jedným z faktorov na dosiahnutie vysokých pozícií v prirodzenom vyhľadávaní. Google kladie čoraz väčší dôraz na hodnotný obsah a solídne pokrytie témy. Stránky s užitočnejším obsahom môžu získať lepšie pozície ako napríklad weby s kvalitnými spätnými odkazmi.

 

Algoritmus Googlu využíva kontext, aby používateľom ponúkol čo najviac relevantné výsledky. Sústreďuje sa skôr na tematickú zhodu. Nie na presnú zhodu vyhľadávacieho dopytu a kľúčového slova.

 

Neveríte? Keď zadáte dopyt do vyhľadávača, sotva dostanete len výsledky s presnou zhodou v meta titulku. Google väčšinou zobrazí stránky, ktoré tematicky sedia s vaším vyhľadávaním.

 

Príkladom je dopyt ako legálne optimalizovať dane. Na prvej stránke Googlu je len jeden výsledok, ktorý sa s ním presne zhoduje v titulku. A to až na piatej prirodzenej pozícii. Články nad ním súvisia s dopytom len v rámci témy. Ale Google ich považuje za užitočnejšie.

 

Výsledky vyhľadávania v Googli

Čo z toho vyplýva? Dopyt používateľa sa môže presne zhodovať s vaším nadpisom (meta titulkom). Alebo so zacieleným kľúčovým slovom. Ale ak váš obsah dostatočne nepokryje tému, neumiestni sa na prvých pozíciách.

 

Googlu veľmi záleží na tom, aby používateľovi zobrazil užitočné stránky. Také, ktoré najviac súvisia s jeho vyhľadávaním. A teda mu aj najviac pomôžu. Preto sa na SEO nepozerajte len cez kľúčové slová.

Čo je to koncept tém?

Autori cielia svoj obsah na konkrétne kľúčové slová, aby sa pri nich umiestnili na vysokých pozíciách. Ale ako sme sa presvedčili na príklade s optimalizáciou daní, nemusí sa im to podariť.

 

Výsledky vyhľadávania môže ovládnuť aj obsah, ktorý nie je optimalizovaný na daný výraz. Nemusí sa ani presne zhodovať s dopytom používateľa. Ale ak so zadanou frázou súvisí v rámci témy, je relevantný.

 

Čo to znamená? Tematická relevantnosť je dôležitejšia ako optimalizácia na konkrétne kľúčové slovo.

 

Ako dosiahnuť tematickú relevantnosť? Východiskom je koncept tém. Ide o spájanie kľúčových slov, ktoré spolu súvisia v rámci jednej témy.

 

Tento koncept vôbec nie je nový. Veľmi dobre ho poznajú tí, ktorí pracujú s Google AdWords. Správnu štruktúru PPC kampane vytvoríte práve tak, že spojíte podobné slová do reklamných skupín.

Prečo optimalizovať na témy a nie na konkrétne kľúčové slová?

1. Používatelia hľadajú rôzne kľúčové slová v rôznych významoch. Preto nestačí cieliť na jeden konkrétny výraz. Treba ho vložiť do kontextu. Koncept tém je na to ako stvorený.

 

2. V rámci témy pokryjete veľa longtailových kľúčových slov. Čím viac dopytov zobrazí váš obsah, tým lepšie. Longtail je skvelý zdroj prirodzenej návštevnosti.

 

Longtailové kľúčové slová

3. So základným kľúčovým slovom len ťažko dosiahnete vysoké pozície. S longtailovými frázami to ide ľahšie. Sú menej konkurenčné. Ale ak chcete optimalizovať len na konkrétne longtailové výrazy, musíte vytvoriť veľké množstvo obsahu. Longtailových slov je priveľa. Takto ich zoskupíte podľa tém a uľahčíte si prácu. A zároveň detailnejšie pokryjete jednotlivé témy.

 

4. Longtailové kľúčové slová produkujú nielen návštevnosť, ale aj konverzie. Ľudia na začiatku nákupného procesu hľadajú krátke a všeobecné frázy. Čím bližšie sú k nákupu, tým dlhšie a špecifickejšie výrazy zadávajú.

 

5. Získate návštevnosť z kľúčových slov, na ktoré ste obsah neoptimalizovali. V rámci témy použijete aj frázy, ktoré pre vás nie sú životne dôležité. Ale hodia sa do kontextu. Dostanú na váš web návštevníkov, ktorých inak zrejme neoslovíte.

 

6. Nástroje na analýzu kľúčových slov nezobrazia všetky výrazy, ktoré vám môžu priniesť návštevnosť. Často neukážu ani presný objem ich vyhľadávania. Ak cielite na najviac hľadané frázy, nepresné dáta vám komplikujú situáciu.

 

Objemy vyhľadávania kľúčových slov

Kde nájdete tematicky relevantné výrazy?

Pri tvorbe obsahu sa zamerajte na celú tému. Používajte príbuzné výrazy a synonymá vašich kľúčových slov. Jednoducho frázy, ktoré sú tematicky relevantné. Rozvíjajte kontext.

 

Aké kľúčové slová vybrať? Na to vám odpovie analýza kľúčových slov. Keď vytvoríte kompletný zoznam výrazov, môžete ich triediť podľa tém.

 

Témy kľúčových slov využijete nielen pri písaní článkov. Zídu sa v popisoch kategórií či popisoch konkrétnych produktov a služieb. Aj v reklamných textoch.

 

Analýza kľúčových slov pomáha aj pri spoznávaní cieľovej skupiny. Zistíte z nej, ako sa používatelia správajú, keď hľadajú váš obsah. A aké sú ich zámery.

 

Kde získate návrhy na kľúčové slová? Sú viaceré možnosti, ako nájdete tematicky relevantné výrazy. Od vlastných nápadov formou brainstormingu po online nástroje ako Plánovač kľúčových slov alebo KeywordTool.io.

 

Inzerujete v Google AdWords? Výbornou pomôckou je prehľad vyhľadávacích dopytov. Nájdete v ňom zaujímavé longtailové frázy.

 

Vyhľadávacie dopyty v Google AdWords

Pri optimalizácii obsahu je veľmi dôležitý zámer používateľa. A Google ho odhaduje naozaj dobre. Inak by sme ho nepoužívali.

 

Preto si odpovedzte na otázky, ktoré môžu zaujímať vášho zákazníka. Čo rieši pred, počas, ale aj po objednávke produktu alebo služby?

 

Položte si napríklad tieto otázky:

 
  • Ktoré kľúčové slová môže zadať do Googlu, keď hľadá náš obsah?
  • Aké problémy mu dokáže vyriešiť náš obsah?
  • Ktoré výhody a vlastnosti našich služieb a produktov ho najviac zaujímajú?
  • Čo sa pýta v súvislosti s naším obsahom?
 

Otázky, ktoré sa pýta zákazník.

Nápady na kľúčové slová už máte. Teraz ich rozdeľte do jednotlivých tém. Každá téma sa skladá z hlavného kľúčového slova a odvodených výrazov. Hlavné kľúčové slovo je také, ktoré tému najlepšie vystihuje. Nemusí byť zároveň najviac vyhľadávané.

 

Ak sa to hodí, hlavné kľúčové slovo použite v meta titulku a meta popise. Ostatné frázy využijete napríklad v podnadpisoch.

 

Keď roztriedite kľúčové slová podľa tém, ostáva vám jediné. Vytvoriť na ne hodnotný obsah. Online marketing vám ponúka rozsiahle možnosti. Píšte články na firemný blog, točte videá, posielajte e-maily. Témy využijete dokonca aj v PPC kampaniach.

Najnovšia aktualizácia článku: 10. júl 2017

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články