Meta popis (description) nie je priamy SEO faktor, ale pomôže vám získať viac kliknutí a vyššiu návštevnosť stránky.
O to prekvapujúcejšie pôsobia závery štúdie od Ahrefs, v ktorej skúmali 192 656 stránok na prvej strane Googlu. 25 % z nich vôbec nemalo meta popis.
Analýza Ignite Visibility z roku 2020 potvrdzuje, že meta description má zásadný vplyv na CTR. Respondenti odpovedali na otázku, podľa čoho sa rozhodnú, či kliknú na odkaz v Googli. Na výber mali meta titulok, meta popis a názov značky.
Výsledok? Až 62,9 % označilo meta popis.
Ak sa chcete presadiť vo vyhľadávaní, nepodceňte tvorbu meta popisu a riaďte sa tým, čo funguje.
Zhoda s používateľským zámerom
Používateľ zadáva výraz do Googlu s istým zámerom. Čo presne hľadá? Vašou úlohou je zistiť to a odpovedať mu v meta popise.
Ak sa vám to nepodarí, Google zasiahne. Namiesto vášho popisu zobrazí vybraný text priamo zo stránky, ktorý sa hodí viac.
Originál, nie duplikát
Pre každú podstránku napíšte originálny meta popis. Neduplikujte ich.
Je fajn prečítať si konkurenčné popisy na celej prvej strane Googlu. Inšpirujte sa, ale neopisujte. Tvorte unikátne popisy, ktoré sa líšia od konkurencie.
Najviac 155 znakov
Neprekročte 155 znakov. Inak Google nezobrazí celý meta popis. A to nevyzerá profi. Navyše, používateľ si neprečíta celé vaše posolstvo.
Kľúčové slovo pomôže
Kľúčové slovo do meta description patrí. Nie preto, že by malo vplyv na pozíciu v Googli. Ale preto, lebo Google ho vo vyhľadávaní zvýrazní hrubým písmom. Používateľ tak dostane jasný signál, že vašu stránku sa oplatí navštíviť.
Výzva na akciu
Vyzvite používateľa na akciu. Buď na samotnú návštevu stránky, alebo inú akciu, ktorú vykoná až na webe. Meta popis tak pôsobí naliehavejšie a adresnejšie.
Skutočné zhrnutie obsahu
V popise sumarizujte obsah, ktorý sa naozaj nachádza na danej podstránke. Nedávajte žiadne falošné nádeje a prísľuby. Používateľ vám možno raz naletí, ale ihneď odíde a už ho na web nikdy neprilákate.
Záver
Keď sa chcete presadiť medzi odkazmi v Googli, dobrý meta popis vám pomôže. Je dôležité poznať overené postupy pri jeho tvorbe.
Nezabudnite, že až 63 % používateľov sa podľa popisu rozhodne, či klikne na vašu stránku. Oslovte ich a tešte sa z vyššej návštevnosti.
Dostaňte svoje články do Googlu
Absolvujte 9-dňový e-mailový kurz zdarma.
Získate návod krok za krokom, ako postupovať, aby Google zobrazil vaše články na vysokých pozíciách.
Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.
Podobné články