Píšte nadpisy, ktoré priťahujú pozornosť ako magnet

SEO copywriting | Martin Sobek | 10. 6. 2019 | INFOGRAFIKA

nadpisy, ktoré priťahujú pozornosť ako magnet

Nadpis slúži na to, aby ste čitateľa presvedčili, že mu článok pomôže. Že sa v ňom dozvie nové a hodnotné informácie. Že sa mu oplatí čítať ďalej. Kvalitný článok zaklincujte perfektným nadpisom.

ako písať nadpisy, ktoré priťahujú pozornosť ako magnet

Prečo ladiť nadpis článku až do dokonalosti

Nadpis často rozhodne o tom, či používateľ otvorí článok a začíta sa. Podľa štatistík to však urobia iba dvaja z desiatich. Zvyšných osem ľudí nadpis nezaujme.

 

Čo robiť, aby ste sa vzopreli tejto štatistike a získali viac návštevníkov? Vyhnite sa základným chybám.

 

Nechajte si dosť času na tvorbu nadpisu. Niekedy potrvá dlhšie ako písanie článku. Vypracujte rôzne varianty, kombinujte ich, skracujte. Vyberte si z viacerých verzií.

 

A riaďte sa tým, čo v nadpisoch funguje.

Čo v nadpisoch funguje

Ako napísať skvelý nadpis? Cení sa originalita. Prečítajte si nadpisy článkov na rovnakú tému a odlíšte sa od konkurencie. Vymyslite pútavejší titulok.

 

Nadpis má byť krátky, jedinečný a výstižný. Taký, ktorý súvisí s obsahom článku a budí zvedavosť. Ľahko sa pamätá a odpovedá na to, čo sa chce používateľ dozvedieť.

Kľúčové slovo

V článku použite jeden hlavný nadpis. Označte ho ako H1.

 

Pridajte doň kľúčové slovo. Ideálne hneď na začiatok nadpisu. Ale len vtedy, keď tam pasuje a celý titulok znie prirodzene.

 

Práve prirodzenosť je dôležitá vlastnosť nadpisu v súvislosti s kľúčovým slovom. Google rozumie aj kontextu a skloňovaniu, takže titulok má mať v prvom rade logický význam.

Atraktívne slová

  • toto
 

Ďalšia dôležitá vlastnosť nadpisu je konkrétnosť. Použite ukazovacie zámeno toto a jeho varianty tieto, touto či týmito.

 
  • vy, váš, vám/ty, tvoj, tebe
 

Týmito zámenami priamo oslovíte čitateľa. A ten si uvedomí, že článok sa ho týka.

 
  • nový
 

Slovo nový vyjadruje pokrok. Nový totiž zvyčajne znamená lepší. Zdôrazníte ním aj prekvapenie: pretože čo je nové, to čitatelia nepoznajú.

 
  • exkluzívny
 

Exkluzívny obsah je taký, ktorý neponúka nikto iný. Toto slovo podporuje unikátnosť, zriedkavosť a hodnotu.

 
  • ako na to
 

Pri tento formulácii čitateľ ihneď pochopí, že ste sa v článku zamerali na riešenie problému. To zvyšuje vašu dôveryhodnosť a potvrdzuje odbornosť.

 
  • prečo/tu je dôvod
 

Ľudí odjakživa zaujíma, prečo sa veci dejú. Pošteklite ich zvedavosť. Podobný nadpis dáva signál, že v článku odhalíte detaily a pomôžete čitateľom pochopiť podstatu problému.

Čísla

Čísla vynikajúco pútajú pozornosť. Líšia sa od písmen a pomáhajú usporiadať informácie v logickom poradí. Tým uľahčujú prácu mozgu.

 

Ľudia milujú číslované zoznamy. Už z nadpisu zistia, koľko nového sa dozvedia. 36 % používateľov preferuje číslo v nadpise.

 

Čísla napovedajú, že článok bude rýchly, jednoduchý a účinný. Nadpisy s číslom získavajú až o 73 % viac zdieľaní na sociálnych sieťach.

 

O niečo lepšie fungujú nepárne čísla. Úplne najlepšia je sedmička.

Záver

Čitateľ uvidí nadpis ako prvú časť článku. Ešte netuší, čo obsahuje zvyšok. Nadpisom ho buď upútate, alebo unudíte.

 

Z nadpisu musí pochopiť, o čo v článku ide. Pridajte lákadlo, ktoré ho povzbudí do čítania. Môžete použiť urgentnú výzvu na akciu.

 

Hlavne si uvedomte, že nadpis je kľúčová časť článku a dokáže vám zvýšiť návštevnosť webu.

Najnovšia aktualizácia článku: 4. november 2019

Dostaňte svoje články do Googlu

Absolvujte 9-dňový e-mailový kurz zdarma.

Získate návod krok za krokom, ako postupovať, aby Google zobrazil vaše články na vysokých pozíciách.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Mzl.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Klucove-slova.sk sú pre mňa skutočným spojencom v podnikaní. Spolupracujem s nimi už viac ako 3 roky. Som nesmierne spokojný s ich prácou, skúsenosťami a pohotovými reakciami. Odporúčam každému, kto má záujem o detailné nastavenie a profesionálnu správu PPC kampaní. Venuje sa mi ochotný odborník, ktorého rady som využil aj pri iných firemných aktivitách.

Superstahovanie.sk, PPC reklama

Najnovšie články

Prehliadaním webu súhlasíte s používaním cookies, vďaka ktorým vám ponúkame vyšší používateľský komfort. Viac informácií.