Nenašli ste svoju reklamu na Googli? Tu je 9 možných príčin

PPC reklama | Martin Sobek | 16. 4. 2018

prečo Google nezobrazuje reklamu AdWords

Možno to poznáte. Nastavíte a spustíte kampane v AdWords. Tešíte sa, že vás Google hneď zobrazí na prvých pozíciách. Že budete oslavovať húfy nových návštevníkov a zákazníkov. A potom príde šok. Overíte si zobrazenie svojich reklám v Googli. A žiadnu nevidíte.

Prečo? Toto sú časté dôvody:

1. Nízke hodnotenie reklamy

Hodnotenie reklamy tvorí skóre kvality kľúčového slova a cenová ponuka. Ak je nízke, popredné pozície obsadí konkurencia a vám neostane miesto. Google vašu reklamu zobrazí pod prirodzenými výsledkami. Prípadne na druhej strane. Alebo vôbec.

 

Preto je dôležité, aby ste kampane nastavili kvalitne a pridali adekvátne cenové ponuky. Počítajte s tým, že ak inzerujete na vysoko konkurenčné kľúčové slová, kliknutia môžu byť drahé.

 

Skontrolujte si stĺpec Podiel stratených zobrazení vo vyhľadávaní (hodnotenie).

 

stĺpce stratené zobrazenia hodnotenie

2. Obmedzený denný rozpočet

Pri obmedzenom dennom rozpočte Google nezobrazuje vaše reklamy nonstop. Šetrí rozpočet, aby ich mohol zobraziť aj v neskorších častiach dňa. Pomôže vám, keď si nastavíte štandardné zobrazovanie reklám. Nie zrýchlené.

 

Ak sa denný rozpočet predsa len vyčerpá, Google už v ten deň reklamy nezobrazí. Môže síce prekročiť denný rozpočet o 20 %, ale inokedy reklamy vypne skôr. Vďaka tomu sa vždy zmestíte do mesačného rozpočtu.

 

Pozrite si Podiel stratených zobrazení vo vyhľadávaní (rozpočet).

 

stĺpce stratené zobrazenie rozpočet

3. Vyčerpaný zostatok na účte

Ak na účte nie je žiadny kredit, Google nemá čo míňať na kliknutia. Ihneď prestane zobrazovať reklamy a upozorní vás na to e-mailom.

 

Prvú e-mailovú výzvu pošle už skôr, keď je zostatok takmer vyčerpaný. Neignorujte ju a neprídete o zobrazenia.

 

upozornenie na vyčerpaný kredit v AdWords

4. Zamietnutá reklama

Google zamietne vašu reklamu, ak nie je v súlade s jeho redakčnými a technickými pravidlami. Zamietnuť môže aj kľúčové slovo. Keď porušíte pravidlá, dostanete e-mail so zdôvodnením.

 

Prečítajte si, ktoré pravidlá inzerenti často porušujú.

 

dôvod zamietnutia reklamy

5 ďalších dôvodov

  • používate vlastný časový rozvrh a reklamy zobrazujete len vo vybraných dňoch alebo hodinách
  • zadali ste kľúčové slovo, na ktoré neinzerujete
  • inzerujete v inej oblasti, ako sa práve nachádzate
  • máte pozastavené kampane, reklamné skupiny alebo kľúčové slová
  • zoznam vylučujúcich kľúčových slov zahŕňa aj výrazy, na ktoré chcete zobraziť reklamu

Použite nástroj Ukážka a diagnostika reklamy

Pravidelne sledujete zobrazovanie reklám? Správne. Ale dá sa to aj efektívnejšie.

 

Hľadanie na Googli je síce prirodzenejšie a rýchlejšie. Existuje však lepšia alternatíva.

 

Uvedomte si, že každé reálne zobrazenie reklamy sa počíta do štatistík AdWords. Nezáleží na tom, či je to zobrazenie na skúšku, alebo vyhľadávanie od potenciálneho zákazníka.

 

Keď sa zobrazí vaša reklama a nekliknete na ňu, aby ste nezaplatili za kliknutie, negatívne ovplyvníte CTR. Miera prekliknutia je veľmi dôležitý faktor v rámci skóre kvality. Jasné, jedno zobrazenie bez kliknutia s CTR ani skóre kvality nič nespraví. Pri častej kontrole to už môže byť problém.

 

Navyše, Google čiastočne personalizuje výsledky vyhľadávania. Aj tie platené. Ak na svoju reklamu viackrát nekliknete, Google môže usúdiť, že pre vás nie je užitočná. A nabudúce vám zobrazí iné reklamy. Prípadne tú vašu posunie na nižšiu pozíciu. Vaše výsledky vyhľadávania sa tak budú líšiť od tých, ktoré uvidí priemerný používateľ.

 

Preto používajte nástroj Ukážka a diagnostika reklamy. Simuluje reálne vyhľadávanie, ale výsledky neráta do štatistík. Ani vám ich nijako neprispôsobí.

 

nástroje v AdWords

Môžete si zvoliť:

 
  • hľadaný výraz,
  • lokalitu (aj mimo Slovenska),
  • jazyk,
  • zariadenie (počítač, mobil, tablet).
 

Nástroj vám zobrazí také výsledky, aké ukáže väčšine používateľov pri hľadaní priamo cez Google. Ak tam vaša reklama chýba, uvedie dôvod.

 

ukážka a diagnostika reklamy

Záver

Už sa vám stalo, že Google nezobrazil vašu reklamu? Netreba robiť paniku. V štatistikách AdWords si spätne overíte, koľko zobrazení ste získali a koľko stratili.

 

Tieto dáta pravidelne kontrolujte. Keď narazíte na problém, využite nástroj Ukážka a diagnostika reklamy. Ak na vašu reklamu neostane miesto, nástroj vám to zdôvodní.

Najnovšia aktualizácia článku: 15. apríl 2019

Ostaňme v kontakte

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články