Ako sa z rozbalenej textovej reklamy v Google Ads môže stať nevýhoda

PPC reklama | Martin Sobek | 18. 3. 2019

nevýhody rozbalenej textovej reklamy

Do rozbalenej textovej reklamy v Google Ads môžete vpísať až 300 znakov. Je však chyba, keď sa zúfalo snažíte využiť všetky. Nebuďte ako malé deti, ktoré dostanú do rúk novú hračku. Tento reklamný formát je väčší a viditeľnejší, ale podstatný je jeho obsah.

Novú podobu reklamy sprevádzalo veľké nadšenie. Hlavne kvôli očakávanej vyššej miere prekliknutia. Samotný Google to považoval za prevratnú zmenu.

 

Rozbalenú textovú reklamu môžu tvoriť tri nadpisy a dva popisné riadky. K tomu ešte zobrazená URL adresa. Stačí však vyplniť dva nadpisy a jeden popis. Tam napíšte najdôležitejšie informácie, pretože Google zobrazí tento formát v každom zariadení.

 

Zmena oproti predošlej podobe reklamy tak opäť spočíva v počte znakov. Na prvý pohľad je to výhoda. Prinesiete používateľom viac informácií, ktoré sa dozvedia už z reklamy a nie až na vstupnej stránke. Reklamy zaberajú viac priestoru a sú viditeľnejšie.

 

Väčšie reklamy však nie sú automaticky lepšie. Ich pozitíva sa môžu zmeniť na nevýhodu, ak s nimi pracujete nesprávne.

 

Tento článok nie je o dátach a výskume CTR rozbalenej textovej reklamy. Je o radách, ako nezahodiť jej potenciál.

Google nemusí zobraziť posledné znaky

Ak radi využívate maximálny počet znakov, otestujte reklamy vo viacerých zariadeniach. Môže sa stať, že v mobile Google nezobrazí posledné znaky nadpisu či popisu. K používateľovi sa tak nedostanú kompletné informácie. Tri bodky namiesto posledného slova nevyzerajú lákavo.

 

Úplné zobrazenie reklamného textu závisí od veľkosti zariadenia. Testujte rôzne dĺžky nadpisov a popisov. Nesnažte sa za každú cenu vyčerpať všetky povolené znaky.

 

nedokončený text v reklame

Neopakujte sa

Viac znakov v reklame znamená aj viac možností, ako namiesto relevantných informácií uviesť aj nezaujímavé. Alebo dokonca mätúce. Takto znížite úroveň reklamy a odlákate časť kliknutí.

 

Nižší počet znakov nútil tvorcov reklamy zamerať sa na to najpodstatnejšie. Teraz môžete písať aj o tom, čo používateľovi nijako nepomôže. A nemotivuje ho navštíviť vašu stránku.

 

Preto ešte raz zdôrazním: nesnažte sa nutne využiť všetky znaky. A hlavne sa neopakujte.

 

Ak vám písanie reklám naozaj ide, viac znakov ľahko využijete vo svoj prospech. Ale ak tápete a neviete, čo do textu ešte pridať, zrejme sa to skončí pohromou. Vaša reklama medzi konkurenčnými zanikne. Nižšia CTR negatívne ovplyvní skóre kvality, čo zníži podiel zobrazení reklamy.

Reklama môže byť otravná

Dajte si pozor, pri ktorých slovách Google zobrazí vašu reklamu. Pravidelne sledujte zoznam hľadaných výrazov.

 

Narážam na nekomerčné frázy, pri ktorých používateľ evidentne nechce nakúpiť. Vtedy je nepravdepodobné, že klikne na reklamu. Veľká reklama mu skôr zavadzia. Hlavne v mobile.

 

Na druhej strane, Google je v tomto chytrý. Ak vyhodnotí, že ľuďom viac pomôžu organické výsledky, reklamu zobrazí až pod nimi. Takto sa vyhnete otráveným používateľom, nie však nižšej CTR.

 

reklamy na konci stránky v Googli

Vyššiu CTR prinesú aj rozšírenia, nie iba rozbalená reklama

Zaznamenali ste vyššiu mieru prekliknutia? Bolo by fajn zistiť dôvod.

 

Ak si myslíte, že môžete ďakovať práve formátu rozbalenej reklamy, berte do úvahy aj rozšírenia. Takisto vedia pomôcť. Výrazne. Fungujú hlavne tie rozšírenia, na ktoré sa dá kliknúť. Čiže odkazy na podstránky alebo promo.

Pozícia reklamy je stále dôležitá

Pozitíva rozbalenej textovej reklamy sa mierne vytrácajú v momente, keď si uvedomíte, že ju používajú aj vaši konkurenti. Majú rovnako väčšie a viditeľnejšie reklamy. Na rad tak prichádza pozícia reklamy, ktorá bola dôležitá aj doteraz. Sústreďte sa aj na čo najvyšší podiel zobrazení.

Záver

Rozbalená textová reklama prináša príležitosti, ktoré ste v Google Ads ešte nikdy nemali. Naložte s nimi rozumne a presvedčíte používateľa, aby vám venoval svoj čas a klikol na reklamu.

Nenechajte si ujsť ďalšie články

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články

Prehliadaním webu súhlasíte s používaním cookies, vďaka ktorým vám ponúkame vyšší používateľský komfort. Viac informácií.