5 málo známych stĺpcov v Google Ads, ktoré sa oplatí sledovať

PPC reklama | Martin Sobek | 23. 9. 2020

málo známe stĺpce v Google Ads

Google Ads vám umožní sledovať množstvo metrík. Môžete ich pridať do reportu a podľa dát optimalizovať kampane. Stĺpcov s metrikami je však priveľa. Vyberte len také, vďaka ktorým posúdite výkonnosť reklám, a zároveň zachováte prehľadnosť štatistík.

Sledovať všetky metriky by bolo veľmi neefektívne. Ich vyhodnocovanie by vám zabralo príliš veľa času.

 

Dôležité je, aby ste sa v stĺpcoch vyznali. Pozrite sa na dáta z rôznych uhlov a komplexne ich analyzujte.

 

Ktoré metriky sú najlepšie? Záleží aj na vašich cieľoch. Pri plánovaní kampane si stanovte, ktoré budete sledovať a vyhodnocovať podľa nich výsledky.

 

Stĺpce s metrikami môžete pridať na rôznych úrovniach. Najčastejšie na úrovni kampane, reklamných skupín, kľúčových slov, reklám a hľadaných výrazov.

 

Základné metriky sú dostupné aj pre lokality, publiká, demografické údaje či vstupné stránky. Samostatné stĺpce nájdete v štatistikách aukcií.

 

upraviť stĺpce v Google Ads

Niektoré stĺpce Google zobrazí predvolene v každom účte. Iné musíte vybrať z týchto hlavných kategórií:

 
  • výkonnosť,
  • konverzie,
  • atribúcia,
  • atribúty,
  • konkurenčné metriky,
  • Google Analytics (podmienkou je prepojiť Analytics s Google Ads),
  • podrobnosti o volaniach,
  • podrobnosti o správach,
  • história zmien,
  • vlastné stĺpce.
 

Stĺpce v tomto článku sa hodia hlavne vo vyhľadávaní, ale poslúžia napríklad aj pri shopping kampaniach.

TOP 10: Tieto stĺpce určite sledujte

Metrík je veľmi veľa. Tieto však sledujte v každom prípade.

 

Kliknutia – počet kliknutí na vašu reklamu

Zobrazenia – počet zobrazení vašej reklamy v Googli

CTR (miera prekliknutia) – ako často používatelia klikli na vašu reklamu

Priemerná cena za kliknutie (CZK) – koľko ste priemerne zaplatili za jedno kliknutie na reklamu

Cena – celkové výdavky na reklamu

Konverzie – počet vykonaných akcií, ktoré ste nastavili ako konverzie

Cena za konverziu – priemerné náklady na jednu konverznú akciu

Konverzný pomer – ako často ste získali konverziu z celkového počtu kliknutí na reklamu

Hodnota konverzií – ak máte e-shop, okrem počtu objednávok je pre vás kľúčová aj ich hodnota

Podiel zobrazení vo vyhľadávaní – ako často sa vaša reklama zobrazila v Googli z celkového možného počtu zobrazení

 

základné metriky v Google Ads

5 menej známych stĺpcov, ktoré by vám nemali ujsť

Okrem povinnej desiatky sa oplatí sledovať aj ďalšie metriky. Vďaka nim ľahšie pochopíte dáta a získate viac možností pri ich optimalizácii.

Podiel stratených zobrazení vo vyhľadávaní (rozpočet, hodnotenie)

Úroveň: kampane, reklamné skupiny, kľúčové slová

Kategória: konkurenčné metriky

 

Kampane získajú 100 % všetkých možných zobrazení len výnimočne. Ak sa vaša reklama nedostane do aukcie, mali by ste vedieť, prečo sa jej to nepodarilo.

 

Existujú dva dôvody:

 
  • máte obmedzený denný rozpočet,
  • hodnotenie reklamy je nízke.
 

V stĺpcoch uvidíte, koľko percent vašich reklám Google nezobrazil kvôli rozpočtu a koľko kvôli hodnoteniu.

 

Podiel stratených zobrazení vo vyhľadávaní kvôli rozpočtu si pozriete len na úrovni kampane. Znížite ho zvýšením denného rozpočtu. Prípadne lepším rozložením rozpočtu medzi jednotlivé kampane.

 

Stratené zobrazenia kvôli hodnoteniu upravíte optimalizáciou kampane. Ak ich chcete znížiť, nájdite rovnováhu medzi skóre kvality a cenovou ponukou. Práve tieto dva parametre tvoria hodnotenie reklamy.

 

konkurenčné metriky v Google Ads

% zobrazení navrchu

Úroveň: kampane, reklamné skupiny, reklamy, kľúčové slová

Kategória: výkonnosť

 

Viete, na ktorej pozícii v Googli sa zobrazuje vaša reklama? Google síce zrušil metriku priemerná pozícia, ale ponechal relevantnejšiu náhradu.

 

Stĺpec % zobrazení navrchu vám prezradí, ako často sa vaše reklamy zobrazili v hornej časti stránky. Najčastejšie na prvých štyroch pozíciách.

 

Nevýhodou je, že sa nedozviete, koľkokrát boli reklamy presne na druhej, tretej či štvrtej pozícii. Viete len to, že boli vo vrchnej časti výsledkov vyhľadávania.

 

percento zobrazení reklamy vo vrchnej časti výsledkov vyhľadávania

Skóre kvality

Úroveň: kľúčové slová

Kategória: skóre kvality

 

Skóre kvality patrí k najdôležitejším metrikám pre kľúčové slová. Čím vyššie skóre kvality získate, tým vyššie je hodnotenie vašej reklamy. A plynú z toho tieto výhody:

 
  • reklama sa viackrát prebojuje do aukcie,
  • dostanete sa na lepšie pozície,
  • za kliknutia na lepších pozíciách môžete zaplatiť menej.
 

Skóre kvality kľúčových slov preto pozorne sledujte. Ak klesne pod 5/10, je to pre vás jasný signál, že s daným slovom treba niečo robiť. Napíšte preň lepší reklamný text, presuňte ho do samostatnej reklamnej skupiny alebo popracujte na vstupnej stránke.

 

stĺpce so skóre kvality kľúčových slov v Google Ads

Odhad ponuky pre hornú časť stránky

Úroveň: kľúčové slová

Kategória: atribúty

 

Je jasné, že v hornej časti stránky je vaša reklama viditeľnejšia. Na horných pozíciách získate viac kliknutí, vyššiu CTR a Google zobrazí reklamné rozšírenia.

 

Pri každom kľúčovom slove nájdete odporúčanie, akú cenovú ponuku nastaviť, aby ste sa umiestnili na potrebných pozíciách. Tento stĺpec odporúčam, keď máte nastavenú manuálnu CZK ako stratégiu ponúkania cien.

 

Alternatívou sú stĺpce odhad ponuky pre prvú stránku a odhad ponuky pre prvú pozíciu.

 

stĺpce na odhad cenových ponúk pre kľúčové slová v Google Ads

Kľúčové slovo

Úroveň: hľadané výrazy

Kategória: atribúty

 

Analýza hľadaných výrazov je bežnou aktivitou pri optimalizácii kampane. Aby ste vo výrazoch mali prehľad, musíte vedieť, ktoré kľúčové slovo a s akou zhodou ich spustilo.

 

Vďaka tomu často vylúčim výrazy na úrovni reklamnej skupiny. Zabránim napríklad situácii, že podobné kľúčové slová vo voľnejšej zhode, v rozličných reklamných skupinách s rozličnými reklamnými textami spúšťajú tie isté hľadané výrazy.

 

atribúty pre hľadané výrazy v Google Ads

Vytvorte si vlastné stĺpce

Aj keď Google Ads ponúka naozaj veľa stĺpcov, možno prídete na metriku, ktorá vám chýba.

 

Riešením je vlastný stĺpec. Môžete ho však zložiť len z metrík, ktoré štandardne nájdete v Google Ads.

 

Uvediem dva príklady.

 

Chcete sledovať návratnosť investícií (ROI). V sekcii Upraviť stĺpce kliknite na kategóriu Vlastné stĺpce a potom vyberte +VLASTNÝ STĹPEC.

 

vytvorenie vlastného stĺpca v Google Ads

Pomocou matematických znakov a metrík vytvorte vzorec. Nezabudnite zmeniť formát dát na percentá.

 

návratnosť investícií ako vlastný stĺpec v Google Ads

Rovnako postupujte, ak chcete sledovať podiel nákladov na obrate (PNO), čo je obľúbená metrika pre e-shopy. Tu je vzorec jednoduchší. Formát dát sú opäť percentá. Na záver stačí uložiť a zakliknúť oba stĺpce, aby sa zobrazili v úvodnom prehľade dát.

 

podiel nákladov na obrate ako vlastný stĺpec v Google Ads

Záver

Rôzne stĺpce predstavujú rozličné metriky. Keď ich dáte dokopy, získate komplexný pohľad na dáta. Pomôže vám to premyslieť si ďalšie kroky pri optimalizácii kampaní.

 

Google Ads ponúka množstvo metrík a je na vás, ktoré považujete za dôležité. Ako som už spomínal, závisí hlavne od vašich cieľov.

Užitočný článok? Nenechajte si ujsť ďalšie

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články