5 typov obsahu, ktoré spoľahlivo zvyšujú návštevnosť webu

Obsahový marketing | Martin Sobek | 15. 7. 2020

typy obsahu, ktoré najlepšie zvyšujú návštevnosť webu

Obsah trvalo zvyšuje návštevnosť webu. To už viete. Niektoré formáty fungujú lepšie a prirodzene lákajú návštevníkov na vašu stránku.

Obsah trvalo zvyšuje návštevnosť webu. To už viete. Niektoré formáty fungujú lepšie a prirodzene lákajú návštevníkov na vašu stránku.

 

Áno, na internete je veľmi veľa obsahu. Ak chcete presvedčiť používateľov, aby si obľúbili práve ten váš, musíte odviesť kvalitnú prácu. A počkať si na odmenu.

 

Firemný blog pravidelne prináša nových aj vracajúcich sa návštevníkov. Raz vytvoríte obsah a dlhodobo sa tešíte z návštev aj bez reklamy.

 

Pod blogom si nemusíte predstaviť len textový obsah. Patria tu videá, podcasty, infografiky a iné audiovizuálne príspevky, ktorými upútate pozornosť používateľa.

 

HubSpot zisťoval, prečo ľudia čítajú blogy:

 
  • 34 % sa chce dozvedieť niečo nové,
  • 20 % hľadá zábavu,
  • 12 % chce spoznať novinky a trendy v pracovnej oblasti.
 

Samozrejme, pre váš blog môžu platiť iné percentá. Je dobré vedieť, prečo ľudia čítajú práve vaše príspevky. Prispôsobte tomu výber tém a formátov. Servírujte obsah, ktorý spĺňa ich požiadavky.

 

Tieto typy obsahu najčastejšie zaujmú čitateľov a tešia sa všeobecnej obľube.

1. Návody

Návody sú určené ľuďom, ktorí sa chcú dozvedieť niečo nové. Potrebujú vašu pomoc v konkrétnej situácii. S konkrétnym problémom.

 

Keď ich navediete na riešenie, získate dôveru. A to je skvelý krok k tomu, aby vás vnímali ako experta v odbore.

 

Návod rozdeľte na jednoduché a pochopiteľné kroky. Môžete ho doplniť fotkami. Alebo spracovať ako video.

 

Náročnosť a detailnosť návodu závisí od vášho publika. Či sú to laici, pokročilí, alebo hľadajú kompletný postup.

 

Všetky typy spracovania majú potenciál priniesť nových návštevníkov. Jednoduchými návodmi oslovíte širšie publikum. Kompletné návody krok za krokom zas vyniknú informačnou hodnotou.

2. Zoznamy

Tipy, rady, nápady. Obľúbený formát s jasnou organizáciou textu. Zoznam je väčšinou informačne nabitý, čo môžete zdôrazniť chytrým nadpisom. Do titulku pridajte číslo a vytvorte najobľúbenejší typ nadpisu.

 

Z číslovaného zoznamu je na prvý pohľad jasné, koľko informácií obsahuje. Ľudia si ihneď uvedomia, koľko času strávia čítaním. Je rozdiel, keď zoznam zahŕňa 5 alebo 25 bodov.

 

Zoznamy vyhovujú aj tým čitateľom, ktorí nečítajú celé články, ale skenujú ich očami a zastavia sa pri tom, čo upúta ich pozornosť.

 

Dôležité je, aby si každý čitateľ mohol osvojiť aspoň jednu radu alebo nápad z vášho zoznamu.

3. Rozhovory

Publikujte rozhovor, ktorý je užitočný pre vaše publikum. Ideálne s expertom v odbore. Môže to byť aj odborník z vašej firmy.

 

Závisí od témy, ale rozhovorom viete podporiť všetky dôvody, kvôli ktorým ľudia čítajú blogy:

 
  • zamerať sa na informačnú hodnotu,
  • spracovať ho zábavnou formou,
  • sústrediť sa na novinky a trendy v odbore.
 

Interview môže obsahovať rady pre čitateľov, pohľad na budúcnosť odboru, sumár najväčších úspechov, ale aj omylov. Nemusíte ho vydať len ako textový prepis otázok a odpovedí. Vaše publikum si možno radšej vypočuje podcast alebo pozrie video.

4. Prípadové štúdie

Prípadová štúdia prezentuje výsledky vašej práce. Opisuje, ako ste sa dostali od cieľa k riešeniu a ako sa vám podarilo odstrániť problém.

 

Tým, že ukážete vlastné schopnosti, zvýšite svoju dôveryhodnosť. Prilákate návštevníkov a ak ich presvedčíte výsledkami, zrejme nastane jedna z týchto možností:

 
  • inšpirujú sa vaším postupom a pokúsia sa dosiahnuť rovnaký výsledok,
  • oslovia vás so záujmom o spoluprácu.
 

V oboch prípadoch je jasné, že vaša prípadová štúdia ich zaujala.

5. FAQ (často kladené otázky)

Už z názvu vyplýva, že ľudia sa často pýtajú tieto otázky. Nepoznajú odpovede. Preto je super, keď ich nájdu na vašej stránke.

 

Zbierajte otázky, ktoré kladú vaši zákazníci. Pravdivo a zrozumiteľne im odpovedzte. A keďže vždy sa nájde niekto, kto odpoveď nepozná, tento formát vám zaistí trvalú návštevnosť.

 

Keď zoženiete dostatok otázok, môžete na ne odpovedať v pravidelných cykloch. Vytvorte video alebo audio sériu na pokračovanie.

Záver

Ľudia čítajú blogy hlavne preto, aby získali nové informácie, zabavili sa a mali prehľad o aktualitách a trendoch. Zistite, čo z toho platí pre vaše publikum. A podľa toho vyberte vhodné témy a formy spracovania.

 

Návod, zoznam, rozhovor, prípadová štúdia a FAQ sú formáty, ktoré prirodzene lákajú čitateľov. Ak vytvoríte kvalitný obsah, pomôžu vám získať relevantných návštevníkov. Nových, ale aj takých, ktorí sa k vám radi vrátia.

Nenechajte si ujsť ďalšie články

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články