9 dôvodov prečo potrebujete unikátne popisy produktov

SEO copywriting | Martin Sobek | 21. 9. 2021

prečo potrebujete unikátne popisy produktov v e-shope

Ako dostať e-shop do popredia? Napríklad unikátnymi popismi produktov. Odlíšia vás od konkurencie a môžu preklopiť priazeň zákazníkov na vašu stranu. Svoje produkty poznáte najlepšie a viete opísať, čo prinášajú kupujúcemu.

Čo sú unikátne popisy produktov?

 
  • nenachádzajú sa inde na internete
  • líšia sa od konkurenčných popisov
  • prinášajú užitočné informácie kupujúcim
 

Získať popisy produktov od dodávateľa, prípadne ich skopírovať od šikovnejšieho konkurenta, je jednoduché a lákavé. Google síce nijako oficiálne nepokutuje duplicitný obsah a aj s takým môžete preskočiť konkurenciu vo vyhľadávaní, potrebujete však doviesť do dokonalosti ďalšie SEO faktory. A to nie je vôbec ľahké.

 

Vytvoriť unikátne popisy produktov zaberie čas. Ak vám ich píše copywriter, tak aj peniaze. Ale ak je výsledok naozaj kvalitný a kvalitné sú tiež vaše produkty, oplatí sa to.

 

Všetky uvedené dôvody smerujú k jednému hlavnému cieľu, pre ktorý to celé robíte. A tým je viac objednávok.

1. Použijete dôležité kľúčové slová

V produktových popisoch sa nevyhnete kľúčovým slovám, ktoré s nimi súvisia. Netreba ich pridávať nasilu. Stačí prirodzene na miesta, kam patria. V unikátnych popisoch použijete práve tie kľúčové slová, ktoré hľadajú vaši zákazníci.

2. Sústredíte sa na zámer používateľa

Vy najlepšie viete, čo sa chce dozvedieť váš zákazník. Pri popisoch sa na to zamerajte. Môžete použiť longtailové kľúčové slová, ktoré sú spojené s produktom a jeho výrobou, vlastnosťami či používaním.

3. Príprava na Google reklamu

Originálne popisy sa vám zídu, keď propagujete e-shop cez Google Ads. Vo vyhľadávacích kampaniach zvýšite skóre kvality, ak v popisoch vhodne použijete kľúčové slová. Vyššie skóre kvality prináša lepšie hodnotenie reklamy a nižšiu cenu za kliknutie.

 

Pri nákupných kampaniach v produktovom feede vyplníte pole description relevantným obsahom a dáte Googlu jasný signál, pri ktorých hľadaných výrazoch by mal zobraziť vaše produkty.

4. Zodpoviete zákazníkove otázky

Viete, čo zákazník potrebuje vedieť pred nákupom vášho produktu? Naservírujte mu tieto informácie na podnose. Bude naozaj rád, že ste zodpovedali jeho zvedavé otázky ešte skôr, ako ich stihol položiť. Keď má zákazník všetky potrebné informácie pokope, je pripravený nakúpiť.

5. Znížite bounce rate

Ako sa cíti používateľ, ktorý hľadá dôležitú informáciu o produkte, ale na všetkých stránkach si prečíta ten istý popis? Ak sa nijako neodlíšite od konkurencie a potenciálny zákazník u vás nenájde danú informáciu, ihneď odíde a hľadá ďalej. Mieru okamžitých odchodov však môžete znížiť tak, že uvediete aj to, čo konkurenti zabudli.

Články ako tento raz mesačne na váš e-mail.

Odoberajte novinky.

6. Popisy prispôsobíte persónam

Iste si viete predstaviť, ako vyzerá váš bežný zákazník. Potom je fajn vnímať ho v podobe tzv. marketingovej persóny. Persónam môžete prispôsobiť popis podľa toho, čo všetko ste o svojich zákazníkoch zistili.

7. Zákazníci u vás nakúpia opakovane

Unikátnymi popismi produktov zaujmete pozornosť zákazníkov. Získajú u vás všetky dôležité informácie a aj niečo naviac, čo konkurencia nemá. Preto sa k vám radi vrátia.

8. Čitateľnejšie popisy

Čím čitateľnejší text, tým príjemnejšie čítanie. V originálnych popisoch môžete vytvoriť vlastnú štruktúru textu:

 
  • rozdeliť popis na krátke odseky,
  • používať odrážky,
  • zvýrazniť dôležité pasáže.
 

Aj takýmito úpravami dosiahnete, že vaše produktové popisy budú iné, ako už zákazník čítal na iných stránkach.

9. Predídete výmene a reklamácii

Pre každého predajcu je veľmi nepríjemné, keď musí riešiť výmenu a reklamáciu tovaru. Rovnako nepríjemné je to pre nespokojného zákazníka, ktorý sa k vám po tejto skúsenosti už asi nevráti. A neodporučí vás ani známym.

 

Kvalitné produktové popisy vám pomôžu vyhnúť sa neželaným situáciám. Zákazníci vďaka nim presne vedia, čo od produktu očakávať. A ak napriek tomu požiadajú o výmenu tovaru, aspoň to nebude kvôli vašej chybe.

Záver

Unikátne popisy produktov zvýšia vašu šancu osloviť potenciálnych zákazníkov. Navyše, postaráte sa nimi o lepšiu prezentáciu e-shopu na internete.

 

Najnovšia aktualizácia článku: 30. júl 2022

 

unikátne popisy produktov v e-shope

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články