Vaše prvé Vianoce s Google nákupmi: 5 tipov na väčší úspech

PPC reklama | Martin Sobek | 14. 10. 2019

prvé Vianoce na Slovensku s kampaňami v Google nákupoch

Keby ste v októbri dostali do schránky pohľadnicu s nápisom veselé Vianoce, asi by ste to brali ako žart. Ale ak chcete vyťažiť čo najviac z vianočných kampaní, je najvyšší čas sa im venovať. Áno, dva mesiace dopredu. Tentoraz aj s produktovými reklamami.

Pre e-shopy sú Vianoce široko-ďaleko najdôležitejšie obdobie roka. Ľudia nakupujú celý mesiac a čím viac sa blíži Štedrý deň, tým je ich nápor silnejší.

 

Zďaleka nie všetky e-shopy sa však môžu pochváliť dostatočným rozpočtom na toto hektické obdobie. A keď máte obmedzený rozpočet, chcete ho minúť čo najúčinnejšie.

 

Google tento rok na Slovensku spustil kampane v Nákupoch a e-shopom otvoril cestu k nepoznaným možnostiam. Tieto Vianoce sú u nás prvé s produktovými kampaňami. Inšpirujte sa tipmi, ktoré pomôžu zviditeľniť reklamy v Nákupoch počas vianočnej sezóny a prispejú k lepším výsledkom.

 

produktové reklamy v Googli pri výraze hoverboard

1. Optimalizujte titulok a popis vo feede

Produktový feed je kľúčový, aby ste vytvorili úspešné shopping kampane. Odvíja sa od neho, čo a kedy Google vyberie a zobrazí.

 

Zamerajte sa na titulok a popis. Nech obsahujú čo najviac užitočných informácií o produkte. Nenechajte Google zobraziť len názov produktu z e-shopu. Myslite na zákazníka a už v nadpise mu dajte presne vedieť, čo predávate. A v popise to podrobnejšie rozpíšte.

 

Spoznajte výrazy, ktoré používatelia hľadajú a umiestnite ich do titulku a popisu. Keď zadávajú longtailové výrazy, zrejme sú bližšie k nákupu. Spolu so základným kľúčových slovom často hľadajú farbu, materiál, značku, veľkosť či rozmer.

 

Zahrňte tieto vlastnosti do titulku a popisu. Zvýšite šancu, že Google ukáže vaše produkty používateľom, ktorí sa chystajú nakúpiť.

2. Pridajte do feedu nové atribúty

Ak máte shopping kampane spustené už dlhšie, pred Vianocami sa oplatí aktualizovať feed. Zvážte doplnenie týchto atribútov:

 
  • expiration date – Dátum, kedy sa produkt prestane zobrazovať v reklame. Produkty môžu mať odlišnú dobu dodania. Dátum expirácie k nim pridajte podľa toho, ako garantujete doručenie do Vianoc.
  • sale price effective date – Obdobie, v ktorom platí zľavnená cena tovaru. Hodí sa, keď máte vianočný výpredaj alebo špeciálne vianočné zľavy.
  • shipping – Cenu dopravy nastavíte v účte Google Merchant Center a vzťahuje sa na celý feed. Pri jednotlivých produktoch ju však môžete upraviť. Napríklad vtedy, keď pri niektorých ponúkate dopravu zdarma ako vianočnú akciu.
  • custom label – Vlastný štítok, ktorý slúži na orientáciu v kampani a prehľad v cenových ponukách. Na štítku môžete uviesť, že produkt je vo vianočnej akcii.
 

atribút custom label v špecifikácii produktov vo feede pre Google nákupy

3. Dajte si záležať na fotke produktu

Vianočné obdobie znamená silný konkurenčný súboj. Produktová reklama je špecifická v tom, že okrem textu v nej vidíte obrázok produktu. Oproti bežnej textovej reklame vo vyhľadávaní je to obrovská výhoda.

 

Ale len vtedy, keď používateľom ponúknete profesionálne nafotené produkty v dobrom rozlíšení. Bez vodotlače, ktorú vám Google neschváli.

 

Ideálne je mať v e-shope vlastné fotky a nepoužívať tie od výrobcu alebo dodávateľa. Inak sa ľahko stane, že budete mať rovnakú fotku ako konkurenti. Prichádzate tým o jednu z hlavných výhod shopping reklamy. Pokojne použite viac fotografií z rôznych uhlov.

 

Zistite, ako fotky v reklamách vyzerajú v mobile. Hľadať nápady na darčeky v mobile je pre ľudí rýchle a jednoduché. Objem vyhľadávaní v mobile často výrazne predbehne počítače. A to aj mimo Vianoc.

4. Zlepšite štruktúru kampane

Veľa nákupných kampaní tvorí jedna jediná reklamná skupina, ktorá obsahuje všetky produkty.

 

Je to chyba.

 

Produkty majú neraz úplne rozdielne ceny a líšia sa maržou, takže je nemožné určiť pre ne jednu univerzálnu cenovú ponuku. Takouto štruktúrou sa oberáte o možnosť meniť cenové ponuky podľa konkrétneho produktu.

 

Kampaň môžete rozdeliť viacerými spôsobmi, z ktorých vyniká rozdelenie podľa vlastného štítku. Týmto štítkom najprv označte jednotlivé produkty vo feede. Napríklad podľa hodnoty pre váš obchod.

 

tvorba pododdielu v skupine produktov v kampani Google nákupy

Takto získate väčšiu kontrolu nad míňaním denného rozpočtu. Niektoré produkty majú logicky vyššiu prioritu a nesmú byť v rovnakej reklamnej skupine ako menej významné výrobky. Produkty so slabšou výkonnosťou stiahnu dole aj tie úspešnejšie. Spôsobí to vyššiu cenu na konverziu a nižší podiel zobrazení.

 

Kľúčové produkty umiestnite do samostatnej reklamnej skupiny. Alebo im vytvorte vlastnú kampaň, aby ste získali ešte väčšiu kontrolu nad rozpočtom.

5. Sledujte časový rozvrh reklám

Správanie používateľov pred Vianocami sa líši od ich bežného správania počas roka. Máte kampaň spustenú už dlhšie a upravili ste časový rozvrh podľa aktivity používateľov? Sledujte ju počas celého vianočného obdobia a podľa potreby opäť upravte.

 

Zaistite, aby váš denný rozpočet odolal náporu návštevníkov a nevyčerpal sa vždy predčasne. Ľudia budú aktívni určite aj po večeroch. Keď sa priblíži Štedrý deň, využijú každú voľnú chvíľu a budú vymýšľať darčeky.

 

Používateľské správanie sa nedá celkom odhadnúť podľa dát mimo vianočnej sezóny. O rok sa už budete môcť orientovať na základe reálnych vianočných štatistík.

Záver

Shopping kampane sme na Slovensku počas Vianoc ešte nemali. Preto všetci očakávame, ako zareagujú zákazníci. Skúsenosti z iných krajín, najmä z Česka, však naznačujú, že produktové reklamy zožnú úspech. Prinesú lepšie výsledky ako tradičné vyhľadávacie kampane.

 

Najprv ich však potrebujete špičkovo pripraviť a optimalizovať počas celého obdobia. Konkurencia sa určite nedá zahanbiť. Vytvorte feed, v ktorom zahrniete všetky podstatné informácie a umožníte Googlu zobraziť správne produkty v správny čas.

Nenechajte si ujsť ďalšie články

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Mzl.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Klucove-slova.sk sú pre mňa skutočným spojencom v podnikaní. Spolupracujem s nimi už viac ako 3 roky. Som nesmierne spokojný s ich prácou, skúsenosťami a pohotovými reakciami. Odporúčam každému, kto má záujem o detailné nastavenie a profesionálnu správu PPC kampaní. Venuje sa mi ochotný odborník, ktorého rady som využil aj pri iných firemných aktivitách.

Superstahovanie.sk, PPC reklama

Najnovšie články

Prehliadaním webu súhlasíte s používaním cookies, vďaka ktorým vám ponúkame vyšší používateľský komfort. Viac informácií.