Audit PPC kampaní v Google Ads

PPC reklama | Martin Sobek | 21. 6. 2021 | INFOGRAFIKA

audit vyhľadávacích PPC kampaní v Google Ads

Vďaka auditu PPC kampaní odhalíte reálny prínos reklám v Google Ads. Pohľad na dlhodobé dáta vám odkryje nové príležitosti a nápady na zlepšenie. Pozdvihnite výkonnosť účtu auditom vyhľadávacích kampaní.

infografika s návodom na audit vyhľadávacích PPC kampaní v Google Ads

Kedy potrebujete audit kampaní v Google Ads?

  • chcete odhaliť skryté príležitosti alebo ušetriť
  • máte problémy s výkonnosťou účtu
  • hodnotíte dlhodobý prínos kampaní
  • kampane boli dlhšie vypnuté
  • preberáte kampane po predošlom správcovi
 

Toto je návod krok za krokom na audit účtu Google Ads a PPC kampaní vo vyhľadávacej sieti:

1. Základné nastavenie účtu

  • overte, či funguje meranie konverzií a ktoré konverzné akcie sledujete
  • pri konverziách je dôležitý aj atribučný model
  • skontrolujte platobné metódy a fakturačné údaje
  • zistite, či je účet prepojený s Google Analytics alebo inými službami

2. Základné nastavenie kampaní

V nastavení kampane skontrolujte:

 
  • cielenie na zariadenia,
  • cielenie na lokality,
  • cielenie na jazyky,
  • časový rozvrh reklám,
  • úpravu cenových ponúk v týchto nastaveniach.

3. Kampane

  • overte, či kampane majú efektívnu štruktúru a logický názov
  • skontrolujte ich dlhodobú výkonnosť
  • porovnajte výkonnosť vyhľadávania v Googli a v partnerskej sieti
  • zistite, či používate vhodné stratégie ponúkania cien

4. Reklamné skupiny

  • overte, či reklamné skupiny majú efektívnu štruktúru a logický názov
  • skontrolujte ich dlhodobú výkonnosť
  • zistite, či niektorú reklamnú skupinu netreba vyčleniť do samostatnej kampane

5. Kľúčové slová

  • skontrolujte dlhodobú výkonnosť kľúčových slov
  • zistite, ktoré zhody kľúčových slov používate
  • overte, či sa reklamy zobrazujú len pri relevantných hľadaných výrazoch
  • nájdite kľúčové slová s nízkym skóre kvality

6. Reklamné texty

  • zistite, či sú reklamné texty aktuálne
  • skontrolujte, či na reklamu nadväzuje obsah vstupnej stránky
  • zamerajte sa na prípadné gramatické chyby a preklepy
  • preverte, či používate aj responzívne reklamy
  • vyhodnoťte testovanie reklám

7. Rozšírenia reklamy

8. Publiká a remarketing

  • skontrolujte, či máte na stránke správne vložený remarketingový kód
  • overte, či cielite na aktívne publiká
  • zistite, aká je výkonnosť remarketingu

9. Demografické údaje

  • demografické údaje nie sú úplne spoľahlivé, pracujte s nimi opatrne
  • skontrolujte, ktoré demografické kombinácie prevládajú a či sa zhodujú s vašou cieľovou skupinou
  • zistite, či sú upravené cenové ponuky pre vek a pohlavie

10. Konkurencia

V prehľade Štatistiky aukcií uvidíte:

 
  • kto sú vaši súperi vo vyhľadávaní,
  • ako sa vám oproti nim darí,
  • aký je ich podiel zobrazení reklamy v porovnaní s vaším.

11. Pokročilé nastavenia účtu

  • preverte, s ktorými automatickými pravidlami pracujete
  • zistite, či používate skripty
  • skontrolujte položky v zdieľanej knižnici

Záver

Počas auditu kampaní v Google Ads nájdete niekoľko oblastí, ktoré si zaslúžia pozornosť. Odhalíte skrytý a nevyužitý potenciál, a zároveň odhalíte chyby v nastavení, ktoré bránia lepším výsledkom.

 

Poznámky z auditu vám poslúžia ako výborný podklad na pravidelnú optimalizáciu kampaní.

 

audit PPC kampaní v Google Ads

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články