Ako správne vytvoriť meta titulok? 10 overených tipov

SEO copywriting | Martin Sobek | 15. 2. 2021

ako správne vytvoriť meta titulok

Nesúď knihu podľa obalu na internete neplatí. Ľudia ohodnotia váš obsah, aj keď ho neuvidia celý. Na Googli si vyberú hlavne podľa meta titulku.

Meta titulok (meta title) je meta značka, ktorá plní podobnú funkciu ako nadpis. Informuje čitateľov a vyhľadávače o obsahu stránky, ideálne čo najpresnejšie a najpútavejšie. V zdrojovom kóde ho nájdete ako <title>text meta titulku</title>.

Kde sa meta titulok zobrazuje?

Oproti druhej hlavnej meta značke, ktorou je meta popis, sa titulok zobrazí aj priamo na stránke. A to v hlavičke prehliadača ako názov stránky.

 

Dôležitejšie však je, že meta titulok funguje ako nadpis vo výsledkoch vyhľadávania v Googli. Vyhľadávač ho zvýrazní väčším písmom, modrou farbou a po kliknutí vás presmeruje na danú stránku.

 

Meta title nájdete:

 
  • vo výsledkoch vyhľadávania v Googli,
  • v prehliadači ako názov stránky,
  • v záložkách prehliadača.
 

meta titulok vo výsledkoch vyhľadávania v Googli

Prečo je meta titulok dôležitý?

1. Prvá časť obsahu, ktorú uvidí používateľ

Keď používateľ vyhľadáva cez Google, meta titulok mu udrie do očí ako prvý. Je zvýraznený väčším písmom, inou farbou a dá sa naň kliknúť.

 

Pokaziť prvý dojem sa nevypláca. Ani v živote, ani na internete. Preto napíšte originálny a atraktívny meta titulok, ktorý vynikne medzi konkurenčnými odkazmi.

2. Vplýva na rozhodnutie kliknúť

Okrem meta titulku sa vo výsledkoch vyhľadávania zobrazí aj meta popis a URL adresa. Ale ako som už dvakrát spomínal, titulok je z týchto prvkov jednoznačne najvýraznejší.

 

Preto patrí k hlavným dôvodom, prečo používateľ klikne na vybraný odkaz. Rozhoduje sa podľa toho, či titulok súvisí s hľadaným výrazom. Ak áno, musí zaujať. Preto píšte pútavo a naznačte, čo môže návštevník očakávať po príchode na web.

 

Ak ho neoslovíte, vyberie si z ponuky konkurencie.

3. Vyhľadávač ho vníma ako nadpis

Google považuje meta title za dôležitejší prvok ako hlavný nadpis s označením H1. Práve titulok vníma ako názov, čiže nadpis stránky.

 

Napíšte výstižný titulok a dajte vyhľadávaču vedieť, o čom je vaša stránka. On sa už postará o to, aby ju zobrazil pri relevantných hľadaných výrazoch.

 

meta titulok v zdrojovom kóde stránky

4. Patrí k hlavným SEO faktorom

Meta titulok je jedným z najvýznamnejších on-page SEO faktorov. A práve kombinácia týchto faktorov vplýva na to, v akom poradí Google zobrazí výsledky vyhľadávania.

 

Pozícia vo vyhľadávaní je pre váš úspech kľúčová. Keď sa nezobrazíte na prvej strane, akoby vás nikto nebral vážne. Len veľmi málo používateľov preskúma ďalšie strany.

 

Čím vyššie sa umiestnite, tým viac návštevníkov a potenciálnych zákazníkov získate. Preto nikdy nepodceňujte silu meta titulku. Môže vám zabezpečiť lepšie predaje.

5. Dokáže zvýšiť CTR

Ďalším faktorom, ktorý Google zohľadňuje, je miera prekliknutia z výsledkov vyhľadávania. Čím viac kliknutí získate, tým sa zdá byť váš obsah užitočnejší.

 

Ale pozor. Vysokú CTR musíte potvrdiť aj priamo na stránke. Nestačí, že sa používateľ dostane na web, mal by na ňom stráviť aj čo najviac času. To je už úloha kvalitného a hodnotného obsahu.

 

Ale CTR je dobrý začiatok. Vhodný meta titulok ju dokáže výrazne pozdvihnúť a láka čitateľov na váš web.

Ako správne vytvoriť meta title? 10 overených tipov

1. Skontrolujte dĺžku

Predstavte si, že sa po dopísaní článku dlho trápite s presnou podobou meta titulku. A keď ho konečne odošlete vo finálnej verzii, na druhý deň zistíte, že Google ho vo vyhľadávaní skrátil.

 

odrezaný koniec meta titulku vo výsledkoch vyhľadávania v Googluí

Začnem tým, že neexistuje žiadny presný limit znakov. Google sa totiž riadi pixelmi. Niektoré znaky sú prirodzene širšie a zaberú viac miesta. Navyše, rozdiel je aj v desktopovej a mobilnej verzii toho istého titulku.

 

Hľadajte zlatý stred. Správny titulok je dostatočne dlhý na to, aby vystihol obsah stránky. Ale aj dostatočne krátky, aby ho Google neodstrihol. Nič nepokazíte maximálnou dĺžkou 55 až 60 znakov.

 

Kratší meta titulok má viacero výhod. Vyzerá lepšie, ľahšie sa číta a Google ho zobrazí celý. Nenahradí jeho koniec tromi bodkami. Podľa štúdie od Backlinko, ktorá analyzovala 5 miliónov výsledkov vyhľadávania, najvyššiu CTR majú titulky v rozmedzí 15 až 40 znakov.

2. Pridajte kľúčové slovo

Meta title je jedným z prvkov na stránke, do ktorých rozhodne patrí kľúčové slovo. Použite ho však prirodzene. A ideálne na začiatku, aj keď to nie je pravidlo.

 

Kľúčové slovo do titulku nevkladáte len kvôli vyhľadávaču, ktorý vyhodnocuje relevantnosť jednotlivých výrazov. Je dôležité aj z pohľadu používateľa.

 

Ten chce rýchlo nájsť odpoveď na svoju otázku a zisťuje, ktoré frázy súvisia s vyhľadávaním. Keď v titulku nájde kľúčové slovo, váš obsah mu ihneď padne do oka.

3. Ponúknite benefit

Obsah stránky môžete vyjadriť aj tak, že do titulku zahrniete hlavný benefit. Sústreďte sa na to, čo používateľ získa, keď navštívi danú stránku.

 

Benefity často vyvolávajú emócie a aj v tom spočíva ich sila. Podľa spomínanej štúdie od Backlinko dosiahli titulky s pozitívnou alebo negatívnou emóciou o 7 % vyššiu CTR.

4. Zaujmite a presvedčte

Odkaz na vašu stránku vo výsledkoch vyhľadávania tvoria len tri prvky. Meta titulok, URL adresa a meta popis. Tie rozhodnú, či používateľa presvedčíte na kliknutie.

 

Ak tieto prvky nie sú atraktívne, nepomôže vám ani prvá pozícia v Googli.

 

Aký by mal byť titulok, aby zaujal?

 
  • originálny, aby vynikol medzi konkurenčnými odkazmi
  • relevantný, aby sa zhodoval so zámerom používateľa
  • pútavý, aby lákal na kliknutie

5. Použite čísla

Číslovaný zoznam je najobľúbenejší typ nadpisu. A keďže meta title plní rovnakú funkciu, tiež sa v ňom oplatí použiť číslo.

 

Čísla narúšajú monotónnosť textu a ihneď zachytia pozornosť čitateľa. Navyše, číslo v titulku signalizuje, že článok je prehľadný.

 

Takýto typ meta titulku ľahko využijete na blogu. Niektoré články môžu súvisieť len s určitým rokom: sumár, novinky či trendy. Potom ich stačí aktualizovať a zmeniť rok v titulku.

 

čísla v meta titulku

6. Vyskúšajte otázku

Otázky podporujú zvedavosť, čím lákajú pozornosť používateľa.

 

Opäť si pomôžem štúdiou od Backlinko, ktorá preskúmala 5 miliónov výsledkov vyhľadávania. Meta titulky s otázkou mali v priemere až o 14 % vyššiu mieru prekliknutia.

7. Vyzvite na akciu

Výzvu na akciu vídam častejšie v meta popise, ale pokojne ju obsiahnite už do titulku. Použite slová, na ktoré vaši zákazníci rýchlo zareagujú.

 

Výzva na akciu patrí ku kľúčovým prvkom na stránke. Ak ju textovo zladíte s titulkom, o to väčšiu odozvu môžete získať.

8. Spolupracujte s meta popisom

Meta popis by mal nadviazať na titulok. Mali by sa navzájom dopĺňať a vytvoriť úderné duo. Také, ktoré používateľa presvedčí, že sa oplatí navštíviť váš web.

 

V žiadnom prípade nesmie nastať situácia, že titulok zaujme, ale meta popis odradí. Ak ich dáte správne dokopy, popisom znásobíte silu titulku a zvýšite šancu na kliknutie.

 

meta titulok a meta popis vo výsledkoch vyhľadávania v Googli

9. Názov firmy alebo webu nepíšte na začiatok

Značka je v marketingu veľmi užitočná a keď ju zákazníci poznajú, vplýva na ich rozhodnutie kliknúť.

 

V meta title sa však oplatí začať skôr kľúčovým slovom. Google totiž zvykne automaticky pridať názov webu na koniec titulku, aby používateľ rýchlejšie odlíšil jednotlivé stránky.

 

Výnimkou je vaša úvodná stránka. Tam značka na začiatku titulku dáva zmysel.

10. Titulok sa nemusí zhodovať s nadpisom H1

Meta titulok a hlavný nadpis H1 sú často úplne rovnaké. Nie je to chyba, pretože plnia tú istú funkciu:

 
  • nadpis H1 funguje ako názov podstránky na vašom webe,
  • meta title funguje ako názov podstránky vo vyhľadávači.
 

Nie je však nutné, aby sa presne zhodovali. Kým pri titulku musíte dodržať maximálny rozsah, na stránke vás nič neobmedzuje.

 

Nadpis H1 môže byť dlhší a kreatívnejší. Jednoznačne by však mal nadviazať na meta title, aby používateľ vedel, že sa z Googlu preklikol na správnu stránku.

Záver

Meta titulok dokáže prilákať návštevníkov a potenciálnych zákazníkov na vašu stránku. Má zásadný vplyv na SEO a pomôže vám vyšplhať sa o pár priečok vyššie vo výsledkoch Googlu.

 

Vytvorte titulok, ktorý ihneď upúta pozornosť. A presvedčí používateľa, že na vašej stránke nájde odpoveď na svoju otázku.

Užitočný článok? Nenechajte si ujsť ďalšie

Najnovšie rady a tipy zdarma na váš e-mail.

Raz mesačne.

Páči sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi.

Podobné články

Referencie

Začiatkom roka 2019 sme sa rozhodli, že potrebujeme zmenu a skúsime reklamu v Googli, ktorá bola pre nás veľkou neznámou. Výsledky spolupráce s Klucove-slova.sk zhrniem do jedného slova: TOP. Podnikanie sme rozbehli v iných číslach. Počet objednávok nám narástol o 70 % a spolupráca je pre nás veľkým prínosom. Ceníme si aj rýchle reakcie na naše požiadavky, profesionálny prístup, spoľahlivosť a dobre mienené rady.

Oplotenienakluc.sk, PPC reklama

Náš web si žiadal dizajnovú aj obsahovú úpravu a Klucove-slova.sk sme oslovili s požiadavkou na nové, pútavejšie texty. Dodané texty sa nám páčili a splnili svoj účel aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače, keď v SEO teste dosiahli 91 %.

Ceremony.sk, SEO copywriting

Môžem potvrdiť, že firma Klucove-slova.sk nám vylepšila štatistiky nad očakávanie. Efektívne rozdeľuje a spravuje financie na Google reklamu. Oceňujem ochotnú komunikáciu a rýchle reakcie na potrebné zmeny v účte. Veľmi ma teší aj taká pridaná hodnota, akou sú rady na vylepšenie webových stránok. Môžem len odporučiť.

Markizy.sk, PPC reklama

Najnovšie články

Prehliadaním webu súhlasíte s používaním cookies, vďaka ktorým vám ponúkame vyšší používateľský komfort. Viac informácií.